© 2024 solvo B.V.

Nek hernia

Hoi, Ik heb gister te horen gekregen dat ik dus een nekhernia heb en ben nu door gestuurd naar de neurochirurg.. Nu zou ik graag willen weten of er mensen zijn die dit dus ook hebben of hebben gehad en die ervaring hebben met een nekhernia operatie.. groetjes Marlies


Hallo Marlies 75 Ik wil graag op je berichtje reageren, Ook ik heb nekhernia C5-C6 + C6-C7 het begon in 1998 en in 2000 vonden ze het pas toen ze een MRI scan maakte, toen is de bal pas gaan rollen. In 2000 heb ik een operatie ondergaan waarbij ze het kraakbeen tussen C5-C6 verwijderd werd omdat het op scheuren stond, Ik had geen keuze door blijven lopen waardoor op een gegeven moment het kraakbeer ging scheuren waardoor ik een verlamming kon krijgen of opereren met ook dezelfde kans dus ik heb de grote stap genomen en mij laten opereren. Ze hebben het kraakbeen tussen c5-c6 verwijderd en dit hebben ze weer opgevuld met botcement zoals zij dat noemen. Het herstel was iets anders dan ze mij voorgeschoteld hadden, Ik had veel last van evenwicht stoornissen de eerste 4 maanden er kwamen steeds meer klachten bij want ik wilde weer genezen en je kunt het niet accepteren dat er toch beperkingen kunnen zijn want je hebt tijden dat je je niet ziek voelt en dat kan gevaarlijk voor je zijn je gaat dan heel snel in de fout, je doet dan iets waar op je lichaam reageerd wat weer ten gevolgen heeft dat je weer ziek te bed gaat ,probeer alles rustig te doen en bedenk eerst van te voren goed wat je gaat doen neem geen overhaaste beslissing dit kan verkeerd uitpakken. Om eerlijk te zijn was de eerste jaren voor mij vrij zwaar dit komt ook omdat ik nog steeds last heb van c6-c7 daar ben ik nog niet aan geholpen. Ik ben weer zover dat ik weer redelijk normaal kan functioneren echter ik heb mijn beperkingen ik kan niet meer tillen 2 kilo is het maximale wat ik mag tillen, ik kan niet meer fietsen (trillingen door oneffenheden in het wegdek veroorzaken zeer snel bij mij grote Klachten) ik mis heel erg mijn fiets ik ben 30 jaar met de fiets naar het werk gegaan het was moeilijk de feiten te accepteren om dat je Beperkt bent in je bewegings vrijheid, dit wil niet zeggen dat dit ook met jou kan gebeuren ga daar niet van uit gelukkig is iedereen niet het zelfde. Ik wens je sterkte voor de toekomst en ik hoop dat je snel weer in je oude ritme kunt terug vallen dit is voor jou geestelijk heel belangrijk, Ik heb daar 5 haar op moeten wachten voor ik weer redelijk functioneerde en weer aan het werk kon.

label.Geplaatst op 2007-03-23 20:01:17


Heb je erg veel klachten ? Ik bedoel dan veel pijn o.i.d. bij mij drukte de hernia namelijk op mijn ruggenmerg waardoor hij er wel uit moest omdat dat beschadigd is daardoor, dus mijn operatie was preventief maar ik heb 3 maanden met een nekkraag moeten lopen om het plaatje in mijn nek vast te laten groeien en nu inmiddels bijna een jaar erna kan ik niet zeggen dat ik er lichamelijk ook maar iets mee ben opgeschoten ik kan nog minder dan voorheen, dus wat de ander al zei, laat je goed informeren over het hoe en waarom hoor. Ik had een voortreffelijke arts gelukkig dus ik heb geen complicaties gehad maar het is en blijft een riskante aangelegenheid zo in je nek want daar lopen alle zenuwen doorheen naar de rest van je lichaam.

label.Geplaatst op 2007-04-20 14:10:15


Hallo, Mag ik jullie wat vragen? Ik heb volgens de neuroloog heel waarschijnlijk een nekhernia, of een cervicaal radiculair syndroom (verschil is mij niet duidelijk, volgens mij is het in beide gevallen een soort hernia). Woensdag moet ik onder de MRI-scan. Het probleem is.. ik kan nog geen 2 minuten op mijn rug blijven liggen. Alleen met kussen, maar dat mag niet onder de scan, ik heb al gebeld. Een optie is extra pijnstilling, maar door 30 mg. morfine brandt de pijn gewoon heen. Hadden jullie dit ook?? Bij mij is de pijn wel wisselend en ook het dove gevoel in onderarm/duim. Het is zeeeer houdingsafhankelijk en ook afhankelijk van de belasting. Dus als ik mijzelf goed in acht neem, heb ik weinig pijn. 1 verkeerde beweging en ik heb enorm veel pijn. Duidt dit dan wel op een hernia? Ik ben benieuwd naar reacties. Groetjes, Astrid

label.Geplaatst op 2007-11-19 17:05:11


Hallo Astrid Ik heb de zelfde symptonen doofheid in mijn duim, de huid is terhoogte van mijn duim gevoelloos en ook op mijn rechter onderarm, op mijn boven arm veel pijn. Functie verlies in mijn arm, kan mijn jas er niet meer mee aan de kapstok hangen, stekker in het stopcontact drukken lukt niet. Kan ook niet op mijn rug liggen en de pijnstillers op bassis van morfine 20 MG helpen ook niet. 0p 19 december 2007 naar de neuroloog geweest in het martiniziekenhuis, deze constatteerde dat het een schoolvoorbeeld uit boekje was van een nekhernia, hij wist mij te vertellen dat het de nek wervels c5 en c6 betreft dit naar aanleiding van de symptonen die ik heb. Moet volgende week weer naar de neuroloog om te kijken of er een operatie nodig is. mijn klachten lijken heel sterk op die van jou, dus lijkt het me dat het bij jou ook een nek hernia de oorzaak zal zijn.

label.Geplaatst op 2008-01-06 18:41:43

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren