© 2024 solvo B.V.

Operatie wervelkanaalstenose

Binnenkort wordt ik aan een wervelkanaalstenose geopereerd. Er worden 2 kunststof wervelschijven geplaatst, zenuwkanaal vrijgemaakt en 3 wervels vastgezet. Heeft iemand een soortgelijke operatie gehad? Wat zijn je ervaringen na de opratie? Graag advies over eventuele therapie daarna. Groetjes Hendrikje


Ben 2 jaar geleden aan hetzelfde geopereerd, kan alleen niet uit je berichtje halen of het lumbaal of cervicaal is, bij mij was het in de nek en heb totaal geen napijn gehad, moest wel 3 maanden met een kunsstof kraag lopen zodat alles aan elkaar vast kon groeien.

label.Geplaatst op 2009-03-14 12:21:43


Hallo CDB, Bedankt voor jouw reactie. Bij mij zit het euvel in de lendewervels L4 t/m L6. Ik weet inderdaad al dat ik na de operatie 3 maanden een gipskorset zal moeten dragen. Zie daar erg tegenop maar ja. Heb jij nog iets van therapie daarna gedaan? Weet jij misschien of dit onder chronische ziekten valt i.v.m. fysio of iets dergelijks? Hopelijk niet te veel vragen tegelijk... Groetjes Hendrikje

label.Geplaatst op 2009-03-14 14:11:34


Sorry beetje late reactie, maar nee ik heb niets aan therapie gedaan alleen naar mijn lichaam geluisterd en nog. Helaas valt eventuele vorm van fysio niet onder chronische aandoeningen mits het gaat om het ruggenmerg. Maar ik kan je alleen adviseren luister goed naar je lichaam, dat van mij waarschuwt nog steeds regelmatig door flink te gaan branden daar waar de zwakke plek zit. Ik hoop dat ik niet te laat ben met mijn reactie, maar wens je veel succes.

label.Geplaatst op 2009-03-27 10:36:14


Bedankt voor je berichtje CDB En nee je bent nog niet te laat... Volgens de Lijst van Borst met betrekking tot fysio is mijn aandoening wel chronisch maar zal het voor de zekerheid nog een navragen. Zal na de operatie nog 3 maanden een gipskorset moeten dragen (en daar verheug ik mij zeker niet op!). Volgens de chirurg zal het daarna een maand of 5 duren eer ik weer op de been ben, dus dat wordt geen leuke zomer. Ik weet niet of jouw operatie al langer geleden is maar ik kan me voorstellen dat het altijd wel een kwetsbare plek zal blijven. Groetjes van Hendrikje

label.Geplaatst op 2009-03-27 14:45:13

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren