© 2024 solvo B.V.

Pijn in enkel tot knieholte en bovenbeen

Sinds 5 dagen doet mijn been pijn. Het begint bij de achterkant bovenbeen net boven de knieholte, zegmaar, en loopt aan de binnenkant van mijn been via mijn kuit naar mijn enkel. Het doet eigenlijk alleen zeer wanneer ik erop druk. Ook wanneer ik dus op mijn hurken zit. Mijn enkel is ietsje gezwollen en de pijn zit aan de binnenkant en loopt ook aan de binnenkant omhoog richting knieholte. Mijn been en enkel zijn niet rood. De ergste pijn zit in de bovenkant van mijn kuit, net onder de knieholte. Wanneer ik erop druk of zachtjes knijp is het heel pijnlijk. Het lijkt een beetje op spierpijn maar dat is het niet. Ik heb geen idee hoe het komt. Ik sport wel veel maar heb niks bijzonders gedaan. Geen verzwikking of iets dergelijks. Nu is het wel zo dat ik ruim een jaar geleden ook zonder reden een pijnlijke, opgezwollen enkel kreeg. Toen zat het echter alleen rond de enkel en onderkant kuit. Na een week kon ik bijna niet meer lopen van de pijn en zwelling. Ik heb toen een spuit met een soort cortisone gekregen(tijdens vakantie in het buitenland) en de klachten verdwenen in 3 dagen. Het voelt een beetje hetzelfde aan als toen maar nu zit het dus totaan boven mijn knie. Weet iemand wat dit kan zijn?

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren