© 2024 solvo B.V.

Plotselinge verlamming rechterarm

Hallo, Zaterdag kreeg ik ineens een verlamde rechterarm. Het was net zo\'n gevoel als dat je wel eens hebt als je op je arm hebt geslapen. ( maar bij mij gebeurde het gewoon midden op de dag ) Mijn rechterarm verlamde en me oren gingen dicht waardoor ik me eigen hoorde ademen, en het leek ook alsof ik niet uit mijn woorden kon komen.Had ook even last van mijn oren daarna. Dit gebeurde allemaal binnen 1 min. Daarna ging het weer. Voor de zekerheid toch nog naar de huisartsenpost geweest. Daar ben ik gecontroleerd en ze konden niets vinden, en omdat het maar zo kort duurde moest ik maar terugkomen als ik er nog een keer last van kreeg. Nu de volgende dagen heb ik alleen nog last van mijn rechterschouder en bovenarm. Soort spierpijn gevoel zegmaar.Ook een beetje gevoelloos. Ik zit voor mijn werk heel vaak en intensief achter de pc. En ik heb die dagen voor het gebeurde ook veel kracht gebruikt bij het in elkaar zetten van een kast. Weet iemand misschien wat het toch geweest kan zijn, want ik was er wel heel erg van geschrokken. groetjes,anr (22jaar)


Hallo ik22, het is wel heel belangrijk dat je dit laat onderzoeken want het lijkt inderdaad op een TIA. Vraag de huisarts dat hij je naar een Neuroloog verwijst en dat die een CT-scan laat maken daar is te zien of er beschadigingen zijn of wat er uiteindelijk is gebeurd. Laat alles goed onderzoeken en spot er niet mee. Je moet weten wat er aan de hand is. Ook jonge mensen kunnen TIA's en broertes krijgen. Wellicht kan er medicatie toegepast worden. In ieder geval ga voor zekerheid je bent te jong om met raadsels rond te lopen. Sterkte en wijsheid wens ik je groetjes van Boeskool

label.Geplaatst op 2007-11-01 21:45:18


Hoihoi, Ik ben woensdag langs de huisarts geweest. Hij dacht niet zozeer aan iets in de bloedvaten maar aan iets chronisch. Ik wordt doorgestuurd naar de neuroloog. Ben benieuwd of die wat kunnen vinden. Voor de rest gaat het goed met mij,kan alles gewoon doen alleen mijn rechterarm doet pijn in de schouder bij beweging. Ik hou je op de hoogte :) groetjes annick

label.Geplaatst op 2007-11-02 14:00:27


Boeskool ik vind dit wel een heftig bericht hoor, vooral aan zo'n jong meisje! Het is allemaal gissen (tenzij je een arts bent) en we moeten elkaar niet bang(er) maken. Natuurlijk is voorzichtigheid geboden en is het verstandig je door een neuroloog te laten onderzoeken bij dergelijke klachten, maar om nou meteen de term TIA te noemen... Ik word er bang van. Ik bedoel dit niet lullig hoor, maar ik ben zelf een meisje dat gevoelig is voor dit soort dingen, en kan me heel bang maken. Misschien heeft zij hetzelfde en kan ze nachten niet slapen of zo door deze opmerking, snap je?

label.Geplaatst op 2008-06-22 00:11:25

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren