© 2024 solvo B.V.

Poly neuropathie

Ben sinds 8 maanden geconfronteerd met de diagnose Poly neuropathie. Ik ben op de hoogte van de symptomen en de aard van de Ziekte. Zou graag willen weten, wat de mogelijke medicatie en therapie voor deze aandoening is. Graag reactie uit professionele hoek alsmede ervaring van mede-lijders! Ook ben ik bekend met DISH of de ziekte van Forestier. De artseen konden niet aangeven of DISN en polyneuropathie eventueel verband met elkaar kunnen hebben. Is er enige professional die hierop antwoord durft te geven, ook al is dat antwoord negatief? Mijn dank. J. van Grondelle, Jostheboss


Hallo Jos,ik heb ook Neuropathie,en ben op dit ogenblik onder behandeling van een neurologe in Maastricht,dezelfde neurologe heeft mij verteld dat PN op zich geen ziekte is,maar een symptoom van een andere onderliggende ziekte,tenminste bij mij kan dat het geval zijn,er zijn al DNA onderzoeken gedaan,en ik ben op dit ogenblik op de uitslag van een DNA onderzoek aan het wachten. De medicijnen die ik op dit ogenblik neem zijn per dag: Gabapentine 2400mg,4x 1000mg Paracetamol en 300mg Tramadol. Als je voor de rest nog vragen hebt hoor ik dat dan wel,bijna alles kan je mij vragen;-) , groetjes, Mia

label.Geplaatst op 2010-04-22 17:46:55


Jos, Zelf lijd ik al ruim 5 jaar aan polyneuropathie die zich vooral openbaarde in mijn voeten. Sokken en schoenen kon ik helemaal niet meer aan en via de neuroloog heb ik karrenvrachten medicijnen gekregen tot op enig moment ruim 22 per dag. Amytriptyline en Lyrica waren daarbij de besten, maar nare bijwerking is dat je van beiden redelijk duf wordt. Omdat deze situatie absoluut niet goed was, bijna afgekeurd thuis komen lopen via internet net zo lang gezocht tot ik een oplossing had. Neuromodulatie. Vorig jaar augustus geopereerd en nu eigenlijk al 8 maanden pijnvrij en zonder pijnstillers. Mocht je mijn verslag over deze methode willen ontvangen dan mail je maar: snel.voorbij@online.nl Sterkte! Jan Snel Woerden

label.Geplaatst op 2010-04-23 11:16:51


Hallo Jos,het e-mail adres van jou klopt niet,ik krijg alle mail terug,groetjes, Mia

label.Geplaatst op 2010-04-25 19:35:54


Via directe e-mail heb ik al contact gehad met snellie. Toch wil ik alvast alle mensen die op mijn bericht hebben gereageerd, hartelijk danken voor hun bijdrage in dit forum. Hopelijk hebben alle patienten van poly neuropathie hier totnogtoe hun voordeel mee kunnen doen. Jostheboss

label.Geplaatst op 2010-06-20 02:52:08


Over welke polyneuropathie gaat het bij jou juist? Er zijn namelijk 4 soorten en er wordt bovendien via een EMG nog onderscheid gemaakt tussen axonale & demyeliniserende polyneuropathie. Het spreekt voor zich dat elke soort zijn specifieke medicamenten krijgt toegeschreven, vandaar... Grtz Michael

label.Geplaatst op 2010-07-01 16:22:24


Er is mij geen specifieke onderverdeling meegedeeld, zodat ik uw vraag niet kan beantwoorden. Indien u op de hoogte bent van het onderscheid tussen de verschillende door u genoemde verschijningsvormen en de daarvoor geldende medicatie ook nog kunt noemen, zou ik erg blij zijn. Alvast bedankt, JvC

label.Geplaatst op 2010-08-27 01:28:32


Geachte Jan Snel, Ik vond uw bericht op dit forum en dat het e-mailadres niet klopt. Daarom wil ik graag zo reageren. Ik heb sinds 2 maanden klachten aan mijn voeten. Branderige warme voetzolen en benen. 2 maanden geleden begonnen aan mijn tenen zenuwpijnen na 7 weken B6 - 12 mg per dag te hebben geslikt via een orthomoleculair therapeut. 25 mg was het maximum werd er gezegd, 12 mg was niet teveel! Voor mij kennelijk wel. Na 7 weken stopte ik en toen kwamen de pijnklachten aan mijn tenen en vingers. Via de huisarts ametryptiline 4 weken geslikt en daarna 4 weken Lyrica. De bijwerkingen van Ametryptiline en Lyrica waren warme huis en branderig gevoel. Na het stoppen nu met de Lyrica heb ik nog steeds hele warme branderige voetzolen en warmtegevoel in benen. Ook een schrijnend gevoel vaak van de huid. Het gekke is dat de pijnklachten in mijn tenen en vingers over zijn, maar dat warmtegevoel niet. Ik las over neuromodulatie en wil vragen wat dat is en of dat voor mij zou kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt voor uw moeite! Met vriendelijke groet, Nicky Blanksma

label.Geplaatst op 2010-10-31 13:14:55

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren