© 2024 solvo B.V.

Tia-cva-beroerte

Ondanks mijn (volgens de neuroloog) te jonge leeftijd van 45 jaar en mijn uitstekende conditie van mijn bloed (druk : 120-80; cholesterol goed; geen suiker of verdere klachten), heb ik heb onlangs (4 weken geleden) toch 3 keer een tia (= beroerte die weer overgaat) gehad op 1 dag. Ik had linkszijdig uitval en gevoelloosheid van mijn arm, gevoelloosheid van mijn wang (alsof ik een verdoving van de tandarts had gekregen) en slechte stuur over mijn been. Gelukkig zijn alle uiterlijke gebreken vrij snel goedgekomen, maar ook ik heb nu nog steeds last van concentratie-stoornissen,vermoeidheid,korte termijn geheugen, stemmingswisselingen, etc. Volgens de neuroloog moet alles wel weer goedkomen maar heeft dit tijd nodig. Wie kent dit en slikt preventief bloedverdunners, stollingsremmers en cholesterolverlagers om herhaling te voorkomen en heeft informatie over de langere termijn?


Ik heb in februari 2001 op 43 jarige leeftijd een CVA gehad. Mij mankeerder nooit iets. Ook na dit infarct geen hoge bloeddruk of een te hoof cholesterol gehalte. Links had ik flinke uitval. Dit is na intensieve revalidatie weer aardig bij getrokken. Alleen informatie ontvangen, onthouden enz. geeft nog problemen. Als ik erg moe ben loop ik weer moeilijk en laat ik dingen uit mijn handen vallen. Na het infarct ben ik Ascal gaan slikken, foliumzuur en vitamine B6. Dit op advies van mijn neuroloog. Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

label.Geplaatst op 2003-06-11 11:53:19


Hee hallo Harmina bedankt voor je extra informatie. ik ben inmiddels een paar maanden verder en na intensief onderzoek bij de neuroloog doorgestuurd naar de internist voor verder bloedonderzoek: alleen mijn proteïne S factor was iets aan de lage kant - zou mogelijke oorzaak kunnen zijn. Nu in november ook de onderzoeken bij de internist afgerond zijn gaf zij mij het goede bericht dat inmiddels ook deze factor op niveau is en dat ook zij geen oorzaak heeft kunnen vinden. M.a.w. mijn bloed was optimaal gezond en ik dus ook. Ben inmiddels weer aan het sporten geslagen en ook de vermoeidheid is al een stuk minder. Af en toe nog wat "woordzoekproblemen" maar dat gaat gelukkig ook steeds beter.

label.Geplaatst op 2003-11-25 12:00:42


hoi jeannet. zag je bericht. ook ik was te jong zeiden ze. toen 36. inmiddels 2 jaar geleden dat ik getroffen werd door een cva. klopt het is een lange weg, ik zelf had ook last van uitval. stoornissen. moeheid korte geheugen, noem maar op. heb reveledatie gedaan, maar het meest moet zelf terug komen zeggen ze. het gaat nu, maar ik heb nu ontzeddende last van pijn in mijn lichaam. ze zeggen meestal na een jaar kan dat voorkomen? functie van uit de hersenen, worden verstoort. hier in nederland hebben ze veel gedaan, ben nu naar belgie aan het gaan, zij helpen mij zodat ik straks verder kan leven zonder pijn, trouwens ook ik was een sportieve jonge vrouw! dus????? succces verder, en hou vol.denk niet wat je kon doeen allemaal. maar wat je nu! kunt. das mijn motto grtjs bluds

label.Geplaatst op 2004-05-04 14:52:15

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren