© 2024 solvo B.V.

TIA, of iets anders?

Beste forummers. Had vanavond een vreemde ervaring. Rond het avondeten kreeg ik plotseling problemen met het zien, alsof ik in de felle zon had gegeken. Ik kon de krant die naast me lag enkele minuten gewoon niet meer lezen, met name bij focussen op de tekst verstoorde een soort van schittering(en)de letters zodat ik de woorden/zinnen niet meer kon zien, heel bizar. Aan het eind werd het zicht aan het rechteroog even gedeeltelijk (juist weer aan de onderand) wazig/gepixeld wat ook trilde/bewoog. Het geheel nam zo\'n 5-10 min in beslag. Ik moet er wel bijzeggen dat ik met de nasleep van een flinke voorhoofdsholteontsteking kamp, waarvan ik ook nogal gestressed ben. Nou weet ik wel dat niet elk oogprobleem een TIA is, waar vond het erg vreemd. Het ging zonder andere verschijnselen gopaard Ik ben 40 jaar en altijd gezond geweest. TIA? Of een zenuwglitch?


Ik denk niet dat dit een TIA was,maar een vorm van Migraine...Ze noemen het oculaire migraine en deze verschijnselen gaan vaak vooraf aan een migraineaanval,maar dat hoeft niet.Heb het zelf ook gehad,een aantal keer en nu geen last meer van. Meld dit wel even aan je huisarts,misschien zegt hij/zij dit ook of heeft andere ideeen.. succes

label.Geplaatst op 2007-10-03 07:53:18


Bedankt voor je reactie :) Ik zal het iig melden bij m'n huisarts.

label.Geplaatst op 2007-10-03 15:26:53

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren