© 2024 solvo B.V.

Tinteling in handen

ik heb nu al een paar maanden last van tintelingen in mijn beide handen,het is niet heel de dag door en de ene dag is het erger dan de andere dag. vaak voel ik ze als ik zucht of gaap naar mijn idee is het dan net of er iets even ontspant? het is begonnen na een paar behandelingen van de manueel therapeut die me flink heeft gekraakt maar daar kom ik nu al een maand of drie niet meer maar de tintelingen in mijn handen blijven. het lijkt wel of er een soort stroomstoot via mijn handen door mijn vingers heen gaat en dan alleen als ik zucht of gaap?ik vind dit raar en hoop dat iemand dit herkent en waardoor dit ontstaat?ik kan ook niet echt zeggen of het nu spieren/zenuwbanen/bloedvaten zijn waar het doorheen gaat? hopelijk kan iemand mij meer vertellen.


Het zou kunnen komen door een vitamine B12-tekort. Dit ontstaat soms doordat het lichaam deze vitamine dan niet meer op kan nemen(ziekte van Addison-Biermer). Deze vitamine is van essentieel belang voor de zenuwbanen. Dus laat voor de zekerheid je bloed op vitamine B12 testen. Henk

label.Geplaatst op 2004-10-04 14:42:29


hoi, ik wilde even reageren op jouw tip om te laten testen of je genoeg vitamine b 12 binnenkrijgt,ik slik nu al een hele poos centrum en dan 1 tablet per dag volgens centrum moet je dan genoeg van alles binnenkrijgen?

label.Geplaatst op 2004-10-05 18:54:28


Vitamine b12 wordt enkel aangemaakt door een micro-organisme dat veelvuldig voorkomt in het oppervlaktewater en in mest. Wij drinken geen oppervlaktewater meer en krijgen daarom niet genoeg vitamine b12 meer binnen. Vitamine b12 voedingssupplementen worden gemaakt op basis van deze micro-organismen en is dus een van de meest natuurlijke bronnen van vitamine b12.

label.Geplaatst op 2009-12-13 11:40:05


Als ik centrum was, zou ik dat ook beweren. Daardoor stijgt de verkoop van je product. Centrum heeft echter ook gelijk hierin, alleen zeggen ze niet alles. Wat centrum er niet bij zegt, is dat je met een beetje normaal eten alle vitamines meer dan voldoende binnen krijgt. Het is absoluut niet nodig bij een normaal dieet vitamines bij te slikken. Zonde van je geld. Er is ook nooit aangetoond dat het slikken van vitamines beschermt tegen ziek worden of je ziekteduur verkort. Het is puur een rage die vanuit amerika is komen overwaaien en echt niet nodig is.

label.Geplaatst op 2004-10-05 19:50:55


Liesje, Ik had het niet over dat je niet genoeg binnen zou krijgen, maar dat door de ziekte van Addison-Biermer het lichaam deze vitamine niet voldoende meer opneemt. Dan helpen pillen sowieso niet, verdoezelen zelfs een tekort. Kijk op mijn site: http://home.hetnet.nl/~hindrikdejong/ Je hoeft het niet te hebben, maar je weet maar nooit. Henk

label.Geplaatst op 2004-10-07 13:56:42


Vitamine b12 wordt enkel aangemaakt door een micro-organisme dat veelvuldig voorkomt in oppervlaktewater en mest. Wij drinken geen oppervlaktewater meer en krijgen deze vitamine dus niet meer binnen. Vitamine b12 supplementen zijn gemaakt op basis van deze micro-organismen en zijn dus een van de meest natuurlijke bronnen van vitamine b12.

label.Geplaatst op 2009-12-13 11:33:46


Ben je al bij de huisarts geweest? Lijkt me toch een goede eerste stap. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat de tintelingen van de zenuwen komen overigens. En begonnen na manuele therapie? Hoewel er absoluut geen causale relatie hoeft te zijn, heb ik persoonlijk helemaal niets met manuele therapie. Er bestaat geen enkel bewijs dat manuele therapie ook maar iets doet. Daarmee valt het al met al onder de alternatieve geneeskunde, oftewel flauwekul. Overigens zie ik wel meer patienten die eerst voor klachten bij een manueel therapeut geweest zijn en later (soms forse!!) schade eraan over houden. Gebroken nekwervels zie je regelmatig. Laatst heb ik ook iemand gezien waarbij de beide halswervelslagaderen waren gescheurd!!!!!

label.Geplaatst op 2004-09-29 22:54:46


hoi co, ik moet je gelijk geven dat ik ook niet het idee heb dat dat kraken veel uitmaakt ik had na de behandelingen dagen langer last dan voorheen.ik ben nu al maanden niet meer geweest maar je moet toch iets om van je nekpijn af te komen. ik ben nog niet naar de huisarts geweest omdat ik het idee heb dat ie me toch weer terug stuurt naar de fysio of spierverslappers geeft en daar heb ik eerlijk gezegd ook niet veel aan. kan die tinteling niet door bloedvaten komen?omdat het vaak tintelt als ik uitadem?maar dan ook alleen met zuchten. ik moet zeggen dat ik vandaag bijna geen last heb gehad en andere dagen weer veel last. nu ben ik wel vergeten te zeggen dat ik een cccs heb aan de linkerkant een beknelde zenuw tussen mijn rib en sleutelbeen maar daar had ik voorheen andere klachten van maar ik heb nu een kindje van bijna een jaar en sjouw nu ook veel meer. in ieder geval bedankt voor je reactie

label.Geplaatst op 2004-10-01 18:25:38

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren