© 2024 solvo B.V.

Tintelingen

Ik heb al een paar maanden last van tintelingen in mijn handen armen voeten benen last van mijn nek er zijn meer klachten die richting ms gaan. ong. 2 a 3 maand geleden mri scan gehad van mijn nek en op het onderzoeksrapport stond mogelijk demyelinasatie. nu heb ik een vep beap en een eeg gehad en volgende week weer een mri scan. tijdens het eeg onderzoek moest ik een paar minuten diep zuchten dit veroorzaakte dat mijn handen erger begonnen te tintelen benen en voeten minder maar meer dan normaal. Komt iemand dit bekent voor? Waar kan het mee te maken hebben? Met vriendelijke groeten


Hoi, Ik heb ook last van tintelingen de gedachten gingen ook naar MS omdat ik meer klachten had die in dit beeld pasten. Heb een MRI, VEP, Lumbaalpunctie gehad en er is bloed afgenomen. Uitslagen waren C4/5 en de C5/6 nek hernia. Mijn rugmerg is erg aangetast hierdoor vandaar de tintelingen. Heb ook veel krachtverlies en verlammingsverschijnselen, doof gevoel, kan tijden zowat niet lopen. Uit bloedonderzoek is gekomen Ziekte van Lyme maar nog iets twijfelend. Ben nu nin Keulen geweest omdaar mijn bloed te laten testen op Lyme, ze zijn daar namelijk verder. Dus het kan ook Lyme zijn, heb je wel eens een tekenbeet gehad? Deze geven vele klachten en o.a. ook tintelingen. Mijn nek hernia`s kunnen dus afkomstig zijn door deze tekenbeet, en heeft een operatie weinig zin. Groet, Jiske

label.Geplaatst op 2004-12-08 14:55:15


hoi Kunnen ze op een scan zien dat je deze tintelingen hebt? Of op een EEG? Ik ben zeer benieuwd. Ik heb al heel lang last van tintelingen en ben ten einde raad. Onze huisarts zegt dat ze dat niet kunnen zien.

label.Geplaatst op 2005-01-29 19:57:46


Hoi ook ik heb last van tintelingen,in mijn handen,mond,kuiten en voeten,mijn bloed is geprikt en alles was goed.moet nu binnenkort naar de neuroloog,mijn huisarts dacht eerst aan Restless Legs,maar nadat ik dat allemaal had gelezen ben ik erachter dat het dat zeker niet is. Ik hoop wel dat de neuroloog mij verder kan helpen,heb het meest last met zitten,liggen en stilstaan,zolang ik bezig ben heb ik er minder last van.Misschien herkent iemand dit.

label.Geplaatst op 2005-05-17 23:27:01


Loop nog steeds met pijnklachten en tintelingen, ik ben niet meer naar de huisarts geweest en ook niet naar de neuroloog. De klachten zijn wisselend, maar meestal heb ik wel ergens last van, zolang het zo blijft ga ik niet naar de artsen. Er zijn ook dagen/weken dat ik weinig last heb, maar als het erger wordt dan voorheen ga ik wel weer. Ik hou het nog steeds vol op het werk 36 uur per week, daarna als ik er last heb even een uurtje of 2 rustig aan doen en dan kan ik er weer tegen aan. we zullen zien

label.Geplaatst op 2006-01-21 12:21:34


Deze klachten kunnen veroorzaakt worden door de ziekte van Addison-Biermer. Hierbij is het lichaam niet goed in staat om vitamine B12 op te nemen. Het tekort wat hierdoor ontstaat doet nagenoeg dezelfde klachten ontstaan als die je noemt. Kijk voor meer informatie op de site hierover: http://home.hetnet.nl/~hindrikdejong/ Laat in elk geval de B12-spiegel van je bloed meten. Kan via de huisarts. Vraag de waarde. Henk

label.Geplaatst op 2004-11-23 15:27:51


Henk bedankt ik zal het met de dokter over hebben lijkt er wel op. vorige week trouwens nog bloed geprikt weet niet of voor B12 tekort is geprikt het was wel een hele lijst. Ik heb alleen geen last van mijn tong. maar bedankt was een hele nuttige site

label.Geplaatst op 2004-11-25 15:59:19

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren