© 2024 solvo B.V.

Vaststelling aangeboren verstandelijke beperking

inleiding: Mijn oma is in de jaren 50 bestraalt voor baarmoederhalskanker terwijl ze in verwachting was van een tweeling waaronder mijn moeder. Mijn moeder heeft aardig wat straling op haar voorhoofd gekregen. Zij is ook geboren met een haarloze plek op haar voorhoofd vanwege de radiotherapie cq straling. Mijn moeder heeft altijd al een verstandelijke beperking gehad, en ook speciaal onderwijs gevolg. Naar nu blijkt heeft ze vanaf haar 18e recht op een arbeids ongeschiktheids uitkering(WAJONG). maar omdat dit zo lang geleden is kunnen er geen iq gegevens en dergelijke verstrekt worden, simpelweg omdat deze er niet meer zijn. Maar de Verzekeringsarts zegt dat het moeilijk word omdat er niks op papier staat en dat ze haar verstandelijke beperking mogelijk ook na haar 17e heeft opgelopen als gevolg van een hersenbloeding. mijn vraag luid: Is dit achteraf nog vast te stellen dat dit aangeboren is? en of is het vast te stellen dat mijn moeder geen hersenbloeding heeft gehad? Ik hoop dat iemand mij kan helpen met vriendelijke groet Jackparow

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren