© 2024 solvo B.V.

Ventrikels

Wat is de functie van de Ventrikels en wat doen ze. En wat als ze groter zijn? Ik heb een dochter van 4 jaar met een algehele achterstand en nu kwam uit de MRI dat de ventrikels groter zijn. Hendrina


hallo ik ben ap de heus er is hier heel wat over bekend ik zal je alvast een site geven dan kan je rustig hier over lezen dat is www.anoiksis.nl [artikelen] veel succes gr ap

label.Geplaatst op 2005-02-24 01:48:00


Beste Hendrina, Vergrote ventrikels hoeven in principe niets te betekenen. Bij mij werden op 38-jarige leeftijd bij toeval (flink) vergrote ventrikels ontdekt. Eerst wist de neuroloog niet, wat hij ermee aan moest. Ik had second opinion aangevraagd, en de tweede neuroloog heeft eerst mijn hoofd gemeten, die bleek groter te zijn dan gemiddeld. Zijn concluzie was, dat dit op een of andere reden tijdens mijn verblijf in de baarmoeder of vlak na de geboorte was ontstaan, want ventrikels kunnen niet plotseling veel groter worden, wanneer de schedel al gevormd is. Ik heb er verder geen last van. Groet, Natasha

label.Geplaatst op 2007-04-07 18:13:12

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren