© 2024 solvo B.V.

Voorhoofdskwab? (syndroom?) / NAH?, zou dit het kunnen zijn???

Na een ongeval met mijn hoofd op 30 maart 1989, enkele dagen in coma, mijn geur en smaak kwijt en een o.a. een toch wel blijvende moeite om zonder omweg iets te kunnen vertellen/uitleggen, ben ik nu na ruim 14 jaar dan éindelijk hier aangekomen. Na mijn ongeluk, wist ik één ding héél zéker, ik was ánders dan vóór het ongeval voorál met dingen die ik met mijn hoofd deed en moe(s)t doen. Met de uitleg hiervan had ik bij deze en gene doktoren dan ook zó veel moeite, dat ik maar doorverwezen ben naar GGZ, de Geestelijke Gezondheids Zorg dus... Hier zijn ze er, na alle mogelijke behandelingen/therapiën, dan ook áchter gekomen, dat het niét tussen mijn oren zit... Nou ja, het zit dan wel tussen mijn oren, maar niét op de manier die ze mij altijd toégeschreven hebben. Bij GGZ kreeg ik nú dan de vraag, of het dan niet een blijvende hersen-beschadiging zou kunnen zijn... Nou ja, de vraag die ik hén al diréct gesteld heb, maar ja toé maar... Ik vraag mij nu af, of ik hiér dan misschien de júiste site heb gevonden. Dóór het ongeval ben ik mijn geur- en smaak- kwijtgeraakt, in hoeverre zit deze in dit gebied, zit ik hiér dus béter dan bij de GGZ... Met vriendelijke groet en uitkijkend naar reactie... Alvast hartelijk dank! Anty


Ik weet niet of het veel uitmaakt of je klachten op een scan van je hersenen te zien zijn, of dat je klachten puur "psychisch" zijn. Je moet je bedenken, dat neurologie vaak niet zoveel kan anders dan een diagnose stellen. Behandeling blijkt nogal eens niet voor handen te zijn. Een en ander maakt dat je waarschijnlijk bij de GGZ toch op het juiste adres zit. Maar bedenk goed, dat psychische klachten heel goed kunnen ontstaan na een ongeval. Daar doet een neuroloog verder ook niets mee. En een frontaal syndroom heb je waarschijnlijk niet.

label.Geplaatst op 2004-01-30 22:26:57


Excuses voor deze late reactie. Graag heb ik contact met meer mensen met frontaal syndroom/dysfunctioneren voorhoofdskwab. Vriendelijke groet, Danny.

label.Geplaatst op 2004-05-28 10:54:01


Co, hartelijk dank voor je reactie. Het is voor mij méér nog, dat het iets aantóónbaars wordt. Véél mensen, zélfs mijn man die mij niét vóór het ongeluk gekend heeft, kunne niét begrijpen dat ik zo ben - zoáls ik nu dan ben... Mijn consentratie-problemen, het niet (meer) goed kunnen oriënteren etc. Ook al láát ik dit dan niet merken, ik zit er zélf cónstánt mee en wanneer er mij dan voor de tig-ste keer een op-/aan-merking gemaakt wordt dan ráákt mij dat nog stééds héél érg! Ik ben (nu) dus meer zoékende naar iets dat voor een ánder aantóónbaar is, dát er wel degelijk iets niet meer is zoals het geweest is... wat geacht wordt normáál te zijn. Groetjes, Anty

label.Geplaatst op 2004-01-31 08:46:28


Sorry, was voor mij juist óók een vraag of dát het zou kúnnen zijn... Groetjes, Anty

label.Geplaatst op 2004-05-28 11:52:45


Als ik jou was, zo ik me toch niet te veel fixeren op een scan, om daar per se iets mee aan te tonen. Ik denk niet dat daarop iets te zien zal zijn. Je klachten daarentegen zijn erg reeel. Veel mensen met een hoofdtrauma hebben de klachten die jij omschrijft en ik kan me niet voorstellen dat artsen of andere hulpverleners daaraan twijfelen.

label.Geplaatst op 2004-02-01 21:47:35


Tsja, waaraan kun je het herkennen ? Ik ben bijv. slecht in ordenen/sorteren/ruimtelijk,technisch inzicht. Zelfs een extreem slechte mentale flexibiliteit. Verder beetje onaangepast gedrag ; snel sexueel geprikkeld. Wat wil je weten / c.q. zijn je vragen ? Mailadres : hanek@freemail.nl Groet, Danny.

label.Geplaatst op 2004-05-28 16:01:26


Co, bedankt voor je reactie. Artsen en hulpverleners(?) zullen dan nog wel \'iets\' kunnen hebben van; \'het zou kúnnen\', maar wát dan met mensen in m\'n (directe) omgeving. Zelfs mijn mán doet mij laten denken \'dat het maar aanstellerij is. Kan wel denken \'niets van áántrekken\', maar wanneer je daar herhááldelijk mee geconfrontéérd wordt, maakt dat me kwaad en ook die kwaadheid doet er nu niet bepaald goéd aan, geeft me een nog rótter gevoel! Voor mijn gevoel \'staat m\'n hoofd dan op springen\'. Wanneer het zover is, kan ik niet écht \'normaal\' meer denken en gaat dat zélfs óver in het er niet meer willen zijn, ik zie dan \'geen uitzicht meer\'. Wanneer ik het door \'iets\' áán kan tonen bij \'anderen\' hóóp ik dat de reactie(\'s) ánders / begrip-voller zal zijn. Normáál kan ik wel rieel dénken, maar wanneer het me in / met m\'n hoofd te véél wordt, is dat er niet meer... Met vriendelijke groet, Anti

label.Geplaatst op 2004-02-02 10:31:35


Inmiddels heb ik meer info over 'frontaal dysfunctioneren'. Interesse ? Stuur me een mailtje : hanek@freemail.nl

label.Geplaatst op 2004-06-15 18:53:02

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren