© 2024 solvo B.V.

Wel of geen apneu??

Sinds een aantal maanden heb ik problemen bij het inslapen. Ik schrik dan vaak plotseling wakker als ik net ben ingedoemeld en merk dan dat ik een ademstilstand heb gehad! Vaak gaat deze ademstilstand vooraf met een soort van \"angstgevoel \" gepaard (dus tijdens het inslapen, ben dus al bijna of helemaal vertrokken) . Weet niet of het een angstgevoel is maar voel een soort van stuwing, alleen bij mijn borstkas.. Maar soms heb ik ook weer niet last van dat voorafgaande \"angstgevoel\" waarop ik dus na het inslapen ineens heftig wakker schrik en dus roep dat ik geen adem kreeg. Soms is het zelfs zo dat ik mij na het ontwaken echt heen en weer moet schudden om de ademhaling op gang te krijgen! Ik snurk niet, dus de dokter denkt dat het geen slaapapneu kan zijn. Maar wat kan dit dan zijn? Heb echt veel angst om te gaan slapen.... Moet ik weer terug naar de huisarts?? Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven...

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren