© 2024 solvo B.V.

Zenuwpijn lyrica

S\'inds een week gebruik ik 2x75mgr lyrica en amitriptyline 25mgr per dag i.v.m ondragelijke pijn in mijn benen. Ik heb het gevoel dat er behoorlijk wat bijwerkingen zijn, zoals behoorlijke pijn in de maagsteek,ernstige vermoeidheid,duf gevoel in het hoofd en de gedachten er niet bij,voel me als een zombie. Heeft iemand ook deze ervaring met hetmiddel lyrica laat het me dan weten,ook wanneer de werking van dit middel merkbaar is en of de bijwerkingen van tijdelijke aard zijn. bij voorbaad hartelijk dank,Frans


Beste Frans ik gebruik 2x300 lyrica per dag en heb ook soms een duf gevoel in mijn hoofd en maagstreek.Ik gebruik hierbij ook veel morfine dus bij mij komt het door de combinatie. groeten ard

label.Geplaatst op 2006-08-28 11:19:21


gebruik nu al een tijd 2 maal 300mg. Ben ook begonnen met 75 mg en daar voelde ik mij zieker bij dan nu. probeer eens eerst te eten en dan je tablet dat hielp bij mij ook. Gebruik mijn dosis nu drie maanden en het enige wat ik nog steeds heb is dat ik heel moe ben,vergeetachtig en moeilijk uit mijn woorden kom en dat vind ik nog het moeilijkste. Heb je wel gezegd dat je die andere medicijnen gebruikt tegen je arts. Je kan dan meteen vragen of het misschien is verhoogd kan worden. Sterkte er mee

label.Geplaatst op 2006-08-29 00:59:01


hallo Ard,bedankt voor de reactie,Hoe lang gebruikt U deze middelen en ben je direct met deze hoge dosering begonnen? Groetjes Frans.

label.Geplaatst op 2006-08-29 19:17:31


Hallo Mosan, Bedankt voor de reactie. Mijn arts is op de hoogte van mijn medicijn gebruik,ik ben nu een week bezig met het middel LYRCA,ik hoop dat de pijn in de maagstreek tijdelijk is,misschien heb je wel gelijk dat het met een hogere dosering beter wordt,al klingt het me wat vreemd in de oren,normaal zou je het het gevoel hebben dat het dan erger zou worden. Misschien hebben meer mensen deze ervaring en hoop dat ze hier op reageren. Iedere raad is harstekke welkom want het is echt geen prettje Groetjes Frans.

label.Geplaatst op 2006-08-29 19:58:17


Beste Garst, ik heb de reacties op jouw berichtje over het gebruik van het medicijn Lyrica gelezen. Ik ga vanaf morgen dit medicijn gebruiken. De reacties stellen me echter niet gerust. De bijwerkingen schijnen nogal heftig te (kunnen) zijn. Ik heb eigenlijk niets kunnen vinden over de resultaten. Kun jij hier iets over zeggen. In 2003 heb ik een hernia operatie ondergaan. De zenuwpijn in mijn been en voet wordt eigenlijk alsmaar heviger. Mvg, Ben

label.Geplaatst op 2007-01-03 21:09:44


Hallo Bewe, Ik gebruik lyrica een aantal maanden en het werkt bij mij uitstekend,in het begin wel veel last van bij nare bijwerkingen, maar deze waren na een maand zo goed als verdwenen de pijn is stukken minder. Wat er gebeurd als ik ze niet meer zou gebruiken weet ik niet,toch wil ik proberen het naar verloop van van tijd af te kunnen bouwen. De sex geeft wel promblemen tijdens het gebruik van het medicijn.

label.Geplaatst op 2007-01-05 17:58:26


Dag Garst, bedankt voor je reactie. Ik gebruik het middel nu 2 dagen en de bijwerkingen beperkingen zich tot nu toe tot sufheid, en een heel licht gevoel van misselijkheid. Goed te horen dat het middel bij je werkt. Ik vraag me alleen af of de pijn, wanneer je stopt, niet weer terug komt. Groet, Ben

label.Geplaatst op 2007-01-06 20:41:25


Hoi Bewe,Ik gebruik 3x75mg lyrica per dag,in overleg met de neuroloog hebben we besloten het aftebouwen,met iedere maand 1 capsule per dag te verminderen,hoe het uitpakt weet ik niet,mocht de pijn in ernstige mate terug komen moet ik weer contact met de neuroloog opnemen. Op de site www.vsn.nl is op het forum veel informatie over het medicijn lyrica. Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het wel. Groetjes Frans

label.Geplaatst op 2007-01-07 21:03:54


Dag, ik begin morgen 2 maart met Lyrica. Benieuwd naar de effecten (ten goede en ten kwade!)

label.Geplaatst op 2007-03-01 17:06:55


Ik gebruik nu bijna drie mnd Lyrica 2x 150mg en ook 2x 40 mg Amitriptyline per dag. In het begin was ik bijna de gehele dag suf... ik voelde mij net een zombie! Nu gaat dat beter... maagpijn heb ik niet gehad, omdat ik zonodig een maagzuurremmer gebruik. Positief is, dat ik na lange tijd, nu eindelijk 's nachts weer kan slapen en dat van de hevige pijnen nu de scherpte af is. Helaas zijn ze nog wel steeds aanwezig. Als heel negatief ervaar ik toch het feit, dat ik in korte tijd ruim 5 kg ben aangekomen. Ik probeer dit zo goed en zo kwaad in de hand te houden, maar het valt niet mee! Al met al hoop ik dat er gauw een oplossing komt voor de beknelling die mijn ruggenmerg nu ondervindt van de drie hernia's in de borstwervelkolom. Sterkte iedereen, Skye

label.Geplaatst op 2007-04-20 17:59:54


Frans, ook ik heb heel heftige pijn in mijn beide benen, met name ook 's nachts. De oorzaak kan zijn een beschadiging van het ruggenmerg hoog in mijn nek, maar ook zou deze pijn veroorzaakt kunnen worden door de hernia's in mijn borstwervelkolom. Het is nog onduidelijk of ik hieraan geopereerd zal worden. Dat is waarom ik voorlopig ben ingesteld op Lyrica en Amitriptyline. Mag ik misschien ook vragen wat de oorzaak is van de pijn in jouw benen? Wanneer je dat liever niet 'verteld', dan heb ik daar ook alle begrip voor hoor! m.vr.gr. Skye

label.Geplaatst op 2007-04-20 19:50:30


ik neem nu 450 mg lyrica per dag ik voel me als een zombie maar ik weet wel dat je dmv op bouwen en makkelijker aan wendt de pijn is minder in mijn benen nu en dat is wat me een gerust gevoel mijn kindern kenne me weer knuffelen en ik slaap sinst 3 jaar weer met dekens op ik w8t nof ff af en geef mijn lichaam de tijd om te wenne ik hoop dat je niet te veel bijwerkingen hebt en dat je steun hebt want het is niet niks en veel mensen snappen het niet groetjes en sterkte anitta

label.Geplaatst op 2007-07-01 13:21:05


Hoi Anitta, Fijn dat de pijn minder is geworden,en inderdaad de mensen kunnen het moeilijk begrijpen,vooral wanneer het wat lang duurt hebben ze zoiets van het zal wel,aanstellerij of aandacht vragen. De pijn moest voor even overdraagbaar zijn op die ander, dan wisten ze wat het is. Ik heb lyrica 6 maanden gebruikt en mocht het van de neuroloog langzaam af bouwen, de pijn is nog wel, maar nu wel redelijk te dragen. De bijwerkingen zijn bij mij naar enkele weken verdwenen, in het begin waren ze zeer heftig,dus was het maar even door de zure appel bijten,maar het was zeer de moeite waard. Groetjes Frans.

label.Geplaatst op 2007-07-01 19:08:19


ik gebruik lyrica 150mg nu ruim een half jaar herken die klachten niet ,maar ik ben wel een paar kilo,s aan gekomen.

label.Geplaatst op 2008-02-18 20:16:20


ik slik 225mg lyrica per dag en ben ook een aantal kilo's aangekomen; er is geen kruid tegen gewassen. daarbij slik ik ook 450mg tramadolretard per dag en het effect van deze twee is vertraagd reageren; moeilijk informatie opslaan en weer oproepen....dingen vliegen zo je gedachten weer uit. ik kan helaas niet minderen met deze medicatie, dus zal het blijven zoals het is.

label.Geplaatst op 2008-05-09 00:15:18

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren