© 2024 solvo B.V.

Zenuwpijn(neuralgie)

Hallo, ik ben een huisvrouw van 45 en loop al bijna 16 jaar met pijn in rug en heup. Na veel dokteren in Nederland kwam eruit dat ik slijtage en discopathie in mijn rug heb. Pijnbestrijding gehad, second opinions, verschillende soorten therapie, kortom een heel verhaal. Ik stond op de wachtlijst voor een morfinepomp die de arts van de pijnbestrijding zou plaatsen, dit duurde maar en duurde maar, ik nam contact op met de verzekeraar voor wachtlijstbemiddeling, toen kwam van de verzekeraar de vraag of ik niet eens naar een arts in Duitsland toe zou willen. Ik heb dat gedaan en ben eind mei dit jaar door die arts geopereerd. Er bleek een zenuw over een stuk van 7 cm bekneld te zitten. Meteen na de operatie veel pijn en nog diezelfde pijn in mijn heup, zelfs nog erger. De eerste reactie van die arts was dat dit niet mogelijk was. Ik heb sinds die tijd nog steeds meer last van mijn heup en daarbij zenuwpijn in mijn onderbeen. Tegen deze pijn helpt helemaal niets en dit is echt iets om gek van te worden. Ik slikte nogal wat pijnstillers, waar ik van die arts meteen mee moest stoppen. De morfine moest ik wel afbouwen maar de rest op een paar dingen na laten staan. gelukkig was mn huisarts het hier ook niet mee eens. Ik ben nu bijna van de morfine af, daarna komt de rest wel. Ik vraag me alleen af of het normaal is dat ik na dik 2 maanden nog steeds zoveel pijn heb. Ik heb 2 keer per week fysiotherapie en dit gaat met ministapjes vooruit, maar er zijn ook dagen dat ik helemaal niets kan. Ik las in de brief van die arts aan de fysiotherapie ook dat volgens die arts mijn linkervoet verlamt was. Dit was beslist niet zo, hoe kon ik dan nog wel auto rijden?? Toen ik dit aan die arts vroeg kreeg ik als antwoord dat hij dat had geconstateerd. Raar toch of ben ik nu gek. Ik ga er momenteel geestelijk ook aan onderdoor. Ik kan veel minder dan ik voor de operatie kon en heb veel meer pijn. Met douchen heb ik hulp nodig, we hebben het bed een stuk hoger moeten doen omdat ik er anders niet zelf in of uit kon komen. Ik heb vreselijk veel spijt ervan dat ik die operatie heb laten doen, het hele gezin begint eronder te lijden omdat ik steeds vaker dagen heb dat ik het niet zie zitten. Is er nu helemaal niets wat tegen die zenuwpijn helpt? Is het niet vreselijk raar dat op het moment dat je zoveel pijn hebt je moet stoppen met de pijnstilling? En dan dat verhaal over die voet, dat die verlamt zou zijn geweest? Sja, dan kan ik ook wel zeggen dat een operatie geslaagt is natuurlijk. Ik weet eigenlijk niet wat ik hiervan verwacht, maar naar die dokter ga ik in ieder geval niet meer terug. Ik zou er heel wat voor over hebben om vooral van die zenuwpijn af te komen, maar heb echt geen idee wat ik eraan zou kunnen doen.


Hallo Lady, tegen zenuwpijnen zijn wel degelijk medicijnen, en dan heb ik het over neuropathische pijn. Die medicijnen zijn bijvoorbeeld:Neurontin, Lyrica, als ik jouw was ging ik terug naar de huisarts, en vraag hem dan of het neuropathische pijnen zijn, en of je de medicijnen mag gaan proberen, veel succes, Mia.

label.Geplaatst op 2009-08-14 23:26:56


Ook hier kan ik op reageren met de verwijzing naar het Medisch Spectrum Twente, dokter Lenders die mij recentelijk, na 4 jaar van zenuwpijn, heeft behandeld met de zg. Neuro Stimulatie. Zou gewoon eens een afspraak maken want deze stimulatie helpt echt, ben voor 80% van de pijn af en daardoor wordt het leven weer leuk. Succes Jan Snel Woerden

label.Geplaatst op 2009-10-02 09:10:59


Hallo, Zelf heb ik neuralgische atomologie, dit heeft men geconstateerd op de plexuspoli in het Radboudziekenhuis in Nijmegen. Mijn linkerarm en schouder worden als het ware afgekneld door zenuwen die zijn afgestorven. het helingsproces duur lang. Het is niet alleen de pijn, maar ook de vemoeidheid die eerder toeslaat. Daarnaast heb ik in nov 2001 een buikvliesonsteking opgelopen door een gesprongen blindedarm. Hier onder vind ik nog steeds pijn van in mijn rechterbuik. Na een lange, lange medische weg ga ik in januari naar de pijnpoli. Nu ben ik nog steeds in de ziektewet.

label.Geplaatst op 2009-11-23 14:50:05

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren