© 2024 solvo B.V.

Ziekte van bel?

Hallo, mijn naam is Elise en ik ben vandaag aan de weet gekomen dat ik misschien wel verschijnselen heb van de ziekte van bel. Mijn symptoom is aangezichtsverlamming aan mijn rechterkant van mijn gezicht. Graag zou ik willen weten wat de verschijnselen precies zijn van deze voor mij onbekende ziekte en mensen die dit ook hebben. Alle reacties zijn welkom. Met vriendelijke groet, Elise (21 jaar)


kijk eens op www.google.com typ daar de ziekte van Bell in. mogelijk krijg je dan wat meer te weten.

label.Geplaatst op 2003-02-26 09:00:38


De ziekte van Bell wordt veroorzaakt door het herpes simplex virus, beter bekent als een koortslip. Het is altijd al aanwezig in het lichaam, bij stress en hevige emoties kan het weer te voorschijn komen en de zenuw in het aangezicht aantasten, soms blijvend.

label.Geplaatst op 2003-02-28 23:51:06


Hoi Elise, kijk eens op deze site: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/20497-de-ziekte-van-bell-komt-als-een-dief-in-de-nacht.html Groet, Luuk

label.Geplaatst op 2009-06-23 21:00:31


Bell wordt nog al eens verward met een\'TIA\' maar is vrij onschuldig: het verdwijnt na een paar weken vanzelf! Ikzelf heb het 4 x gehad, en het heeft geen sporen nagelaten. Tocht is meestal de oorzaak (autoruitje open...)

label.Geplaatst op 2003-02-28 16:37:14

Naar forum Neurologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren