© 2024 solvo B.V.

Advies gevraagt : Macula oedeem gaat hard achteruit.

Hoi, 16 dec 2010 voor het eerst naar de oogarts geweest vanwege wazig zien aan 1 oog. De arts(in opleiding) vertelde mij dat ik dankzij mijn diabetes een macula oedeem had gekregen. Dit kwam voor mij als een grote schok want ik had altijd hele goede ogen. Op mijn vragen of er iets aan te doen was was het antwoord \"diabetes beter regelen\" en ik werd weggestuurt met een afspraak voor over 3 maand om dan weer te kijken. Ik merkte thuis in de weken daarna dat mijn oog steeds slechter ging zien en ik heb zelf maar een afspraak gemaakt omdat ik niet die 3 maand af wou wachten. Vandaag dus geweest en tot mijn grote schrik is het heel hard achteruit gegaan. Ik heb een paar vragen: 1: is het mogelijk dit proces still te zetten of te behandelen? (injecties met avastin/laseren/andere?) Ik krijg van mijn arts niet echt een antwoord. 2: hoe belangerijk is een snelle behandeling?, gezien het snelle verval. Voor mijn gevoel gaat het heel snel achteruit(ik merk het met het zien) en pas over 2 weken heb ik een fluorescentie angiografie, maar gezien de fotos en het gevoel in het oog dat ik heb, denk ik dat het over 2 weken nog weer slechter zal zijn. 3: second opinion halen? want ik wil niet dat het nog slechter word en vind dat het nu te langzaam gaat. De fotos: linker foto is gemaakt op 16 dec 2010 en de rechter op 4 jan 2011. http://www.mijnfilehost.nl/filestore/75/ZkviG_02sY.rechteroog.jpg._ of http://www.mijnfilehost.nl/files/get/ZkviG_02sY/rechteroog.jpg het verval is duidelijk te zien en ik maak me zorgen dat dit al zo snel gaat in die paar weken. Overige info: Man, 36 jaar, diabetis, verder gezond.


Hoi, Ik ben zelf slechtziende...door hele andere omstandigheden maar wilde toch graag reageren op je bericht. Doordat ik je zorgen zo goed kan begrijpen. Als je met zorgen rondloopt moet je ervoor zorgen dat dit opgelost wordt. Je moet zelf actie ondernemen zodat je duidelijke antwoorden op je vragen en onzekerheden krijgt. Anders bezoekt je maar een andere oogarts desnoods.Het zijn jouw ogen...en je weet hoe het gaat.. Niet dat ze later zeggen ..tja had maar beter aan de bel getrokken. Niets is namenlijk erger dan met deze onzekerheid rond te moeten lopen. Ik herken je vragen en onzekerheid heel goed. Dus laat je niet wegsturen....maar zorg dat je voldoende informatie krijgt en eerlijke antwoorden waar je wat mee kunt!! Groetjes barbara

label.Geplaatst op 2011-02-03 09:39:42

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren