© 2024 solvo B.V.

Beschadigde oogzenuw

Hallo allemaal, hopelijk kan iemand mij helpen, ik klungel al twee jaar met slecht zicht aan m\'n linkeroog. Aanvankelijk dacht ik dat te kunnen oplossen met een nieuwe bril. Echter een half jaar geleden viel m\'n zicht grotendeelds weg en nu is het een grijze mistige boel, waarin ik enkel nog contouren kan onderscheiden. Ik heb wel een jaar lang tobradex druppels gebruikt, wat misschien de oorzaak kan zijn, of het gebruik van corticosteroide-houdende creme op de oogleden. En nu ben ik ook onder behandeling bij de oogarts, welke constateerde dat m\'n oogdruk helemaal \"op hol geslagen is\". Daarvoor slik ik momenteel tabletten (diamox) en gebruik ik druppels. Maar nog blijft de druk van m\'n linkeroog instabiel. Deze druk heeft dan waarschijnlijk weer gezorgd voor de beschadiging aan de oogzenuw. De arts heeft echter niet een duidelijk beeld van de oorzaak van de \"oogdrukschommelingen\" kunnen vinden en wil me nu wellicht gaan opereren. Misschien herkent iemand van jullie de problemen? Alvast bedankt.


Ik ken iemand die een verhoogde oogdruk kreeg van antidepressiva en daardoor dus ook druk op de oogzenuw etc. Ze is geopereerd maar helemaal goed is het niet meer. Van sommige medicijnen (idd sommige zalfjes, ik heb nu bijv. een huidcreme die ik niet op mn oogleden mag gebruiken ivm kans op verhoging van oogdruk en misschien wel andere oogproblemen -triamcinolon creme heet dat spul-) is bekend dat ze de oogdruk kunnen verhogen. Ik zou er eens naar informeren bij je oogarts of dat ook bij deze middelen het geval was. Is hij bekend met dat je deze medicijnen hebt gebruikt? T kan dus denk ik best een oorzaak zijn. Maar ik weet niet hoe lang het geleden is dat je die medicijnen gebruikte? Als je ze al langer dan een halfjaar niet gebruikte en pas daarna klachten hebt gekregen is het misschien een beetje sterk dat het daar nog van komt, maar tijdens het gebruik kan wel je oogdruk al gaan zijn verhogen of is dat mechanisme misschien blijvend ontregeld en bleef dat doorgaan toen je eenmaal gestopt was. En klachten begin je pas te merken wanneer de druk al zo hoog en zo lang op je oogzenuw staat te werken dat je daardoor zichtproblemen krijgt, das niet al na 1 dag meestal maar is een sluipend proces.

label.Geplaatst op 2005-01-10 21:15:00

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren