© 2024 solvo B.V.

Leeshulpmiddel

Geachte bezoekers, aangezien ik mij lang met dit onderwerp heb bezig gehouden, waarbij ik merkte dat het een lastige opgave was, wil ik graag ook andere geïnteresseerden informeren. Mijn moeder heeft al jaren MD, de droge variant. Haar visuele mogelijkheden gaan achteruit en hierdoor is lezen bijna onmogelijk geworden. Uiteraard maakte ze gebruik van allerlei leeshulpmiddelen, alleen was ze hierover niet tevreden. Via mijn eigen contacten en via internet kwam ik iets nieuws tegen en heb deze kunnen proberen. Het betreft een soort computermuis met ingebouwde camera. Dit apparaat wordt aangesloten op de TV en laat vergrotingen hierop zien. De camera kan kleur laten zien, of twee verschillende contrasten. Mijn moeder heeft dit getest en is erg enthousiast geraakt. Ondanks haar hoge leeftijd kan ze dit apparaat eenvoudig bedienen. Ik heb het product uiteindelijk besteld via http://www.leeshulp.com. Maar wellicht verkopen ze deze ook elders. Mocht iemand anders nog op zoek zijn naar een goed leeshulpmiddel, dan is deze zeker aan te raden. Mijn zoektocht heeft in ieder geval geloond.

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren