© 2024 solvo B.V.

Ogen niet sluiten-----Graves

Ik kan mijn ogen niet goed sluiten en ik knipper te weinig ( dat komt waarschijnlijk door een spierziekte ). Daardoor drogen mijn ogen uit, ondanks het zalven en druppelen. Ik ben ook super gevoelig voor wind en (zon)licht. Ook zijn mijn ogen erg snel rood, en erg tranen en veel ontstekingen. In één woord: hopeloos!! Ik ben een man van 59 jaar en tob al jaren en jaren met dit probleem. Ik heb zelfs een operatie in het AMC gehad, omdat ik misschien de ziekte van graves zou hebben, maar geen resultaat. Ook is de schildklierwaarde altijd goed. Is er misschien ook iemand of meerderen die dit probleem herkennen of er iets van weten?


Hallo, Hermanio! Ik heb geen flauw idee wat het zou kunnen zijn met je ogen. Ik heb wel een goede tip voor je: \'s nachts als je slaapt kun je je ogen dichtplakken met speciale pleisters, zodat je ogen in ieder geval dan niet uitdrogen. Probeer eens of je arts van die pleisters heeft. Verder zou je kunnen overwegen om een bril te gaan dragen voor buiten. Dan kun je voorkomen dat je ogen gaan tranen. Bovendien houdt een bril heel veel vuiltjes die in de lucht zitten tegen. (Ik draag een bril vanwege een oogaandoening. Werkt perfect!) Ik denk dat het belangrijk is dat je ook kijkt naar of de arts, bij wie je bent, of je daar nog wel mee verder komt. Soms kan het zinvol zijn om eens een secund opion te vragen bij een andere arts. Vaak kom je dan weer wat verder. Ik hoop dat het snel beter wordt! Succes! Met vriendelijke groet, Apriltje

label.Geplaatst op 2012-02-24 18:01:37


Ik ben nu 2 keer in het UMC geweest in Utrecht en daar gaan ze de onderste oogleden optrekken, want die zijn erg verslapt ( ook door de spierziekte ) en zijn naar beneden gezakt waardoor het ook ook niet meer goed kan sluiten. In het verleden is er in Amsterdam ( UMC ) al bot achter de ogen weggehaald, maar zonder een beetje resultaat. Nu maar bidden en hopen dat het resultaat mag hebben.

label.Geplaatst op 2012-05-21 15:48:01

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren