© 2024 solvo B.V.

Oogdruk hoog bij medicatie (ritalin)

Per toeval is 2 weken geleden een oogdruk van 25 gemeten door een (goede) opticien. Ik gebruik sinds een jaar ritalin, en ben direct gestopt. (met vervelende terugkerende klachten, maar goed). Nu is opnieuw mijn druk gemeten, en deze is nu 13 en 18. Mijn vader heeft glaucoom gekregen op latere leeftijd, dit als extra info. Mijn vraag is deze: ik krijg begrijpelijk genoeg mijn medicatie niet meer voorgeschreven, omdat de psychiater toch huiverig is voor het effect van ritalin op mijn oogboldruk. Is het niet zo dat bij deze medicatie altijd de oogdruk verhoogt? of hoeft dit niet altijd? Zou het idd zo gevaarlijk zijn om deze medicatie te gebruiken als je oogdruk zonder medicijnen laag is? Ik weet het niet meer zo goed. De psych wil niets meer voorschrijven wat de oogdruk kan verhogen, en de oogarts verwijst me weer naar de psych. Iemand een idee of advies aan mij?

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren