© 2024 solvo B.V.

Rode, droge ogen

Nadat ik mijn ogen een jaar geleden heb laten laseren heb ik sinds een half jaar plotseling erg last van droge, rode ogen. Dit is het ergste direkt na het opstaan en wordt daarna wat minder. Druppelen helpt niet veel. Zijn er mensen die dit ook hebben? Een onafhankelijk oogarts vertelde dat het bij sommige mensen voorkomt dat er droge ogen ontstaan na een laserbehandeling. Nu gebruikt ik \'snachts oogzalf waardoor ik smorgens wat minder last heb maar het probleem is hierdoor niet opgelost. Ik doe kantoorwerk, maar heb daar nooit last van ondervonden. Rob


Hallo, ik vind het inderdaad ook raar dat je pas na 3 jaar last van droge ogen hebt. Meestal komen klachten als droge ogen de eerste maanden net na het laseren van de ogen voor en trekt dit juist na verloop van tijd weg. Ik weet niet wat er in jou geval aan de hand is, zelf heb ik ook last van droge ogen (door het dragen van contactlenzen). Bij mij is het s'ochtens ook meestal het ergst als ik net wakker word en is het smiddags wat minder droog, alleen heb ik wel snel last als ergens de verwarming te hoog staat of de airco aanstaat. Heel irritant maar ik moet komende maand weer langs de oogarts. Wat je kan proberen is waterbakken aan de verwarming hangen voor de luchtvochtigheid, veel vis te eten voornamelijk tonijn en zalm (wel vers natuurlijk!). En veel water drinken ( 6 tot 8 glazen per dag) bij sommige mensen verlichten deze dingen de klachten. Sterkte ermee, Groetjes

label.Geplaatst op 2007-10-20 16:16:06

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren