© 2024 solvo B.V.

Zware, droge ogen

Sinds 4 maanden heb ik last van mijn ogen. Het zicht is prima, ik heb dan ook geen bril of lenzen. Van de ene op andere dag werd ik wakker en kreeg ik mijn ogen bijna niet open, alsof er iets \"zwaars\" op mijn ogen lag. Na fink wrijven en knipperen ging het iets beter. Ben naar de huisarts geweest en na een bloedtest (ik bleek allergisch voor huisstofmijt) doorgestuurd naar de oogarts. Die zag dat mijn hoornvlies licht beschadigd was en er zaten wat droge plekjes op. Er is ook nog een mri-scan gemaakt, die was goed. Ik heb visidic ooggel geprobeerd, maar het helpt alleen de eerste vijf minuten. Ik merk dat ik er soms erg onzeker van word. Het zijn nogal vage klachten en ik wil gewoon eens weten of er meer mensen dit soort klachten hebben. Ik heb sinds die tijd ook soms last van een branderig gevoel in mijn neus en een vieze smaak in mijn mond. Als het een allergische reactie is op stof, dan heb je toch juist tranende ogen en een snotneus?? Weet iemand raad?


Als je last hebt van allergie is het verstandig OOK je woning eens goed te bekijken. Waarschijnlijk zijn er sites op internet waar allerlei tips staan om je woning zoveel mogelijk allergie-vrij te krijgen. Hoe oud is je matras? Vaker en heter je beddengoed wassen. Dekbed laten stomen! Heb je hoogpolig tapijt of kliklaminaat. Huisdieren? Vochtigheidsgraad in de woning? Regelmatig woning laten doorwaaien. Niet alleen de lichamelijke symptomen bestrijden. Sterkte ermee!!

label.Geplaatst op 2008-01-03 08:38:59

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren