© 2024 solvo B.V.

Algehele gewrictsproblemen

hallo ik ben timo ik heb vorig jaar nieuwe heup gekregen en zou binnen half jaar weer bijna alles kunnen.Maar hellaas is dat niet het geval.Ik heb nog steeds pijn en kan mijn heup nauwelijks bewegen. Dus het operatie heeft weinig zin gehad zou je kunnen zeggen.Ik gaf niet op, in het buitenland tijdens mijn vakantie heb ik foto\\\\\\\'s laten maken van mijn heup. Er bleek dat er kalkafzetting was. Ik kwam terug en liet die foto\\\\\\\'s aan mijn revalidatie arts en mijn orthopeet zien. Volgens hun klopte dat daar kalkafzetting was en dat er 1 op de 100 mensen zo iets kunnen verwachten na een heup operatie. Kalk kan weggehaald worden maar er is geen garantie dat het weer terug komt. Nou de andere klacht,ik heb last van mijn nek de pijn straalt naar mijn schouwders en rug. Soms heb ik ook tintelingen in mijn vingers en voeten. Ze hebben MRI van mijn nek gemaakt er bleek dat daar ook kalkafzetting was en ook slijtage. Ik heb ook pijn onder en boven in mijn rug, maar daar weet ik nog niet wat er aan de hand is. Nog een klacht, mijn rechter schouder doet ook pijn daar weet ik wel dat daar ook kalkafzetting is. Nu de knieen nog, als ik iets langer als een kwartier loop heb ik de hele dag pijn. Nu is mijn vraag, zijn er nog meer mensen met deze of vergelijkbare klachten? Wie kan mij vertellen wat de oorzaak is van al deze klachten. Timo


Dit is absoluut geen fibromyalgie. Begin daar ook niet over, want je hebt meteen (terecht of onterecht) een stempel in de medische wereld. Fibromyalgie is een begrip, waarbij klachten zijn van spieren, pezen en gewrichten, ZONDER dat er afwijkingen te zien zijn op foto's of andere onderzoeken. Medisch gezien is er geen oorzaak te vinden, wat niet inhoudt dat ik niet geloof dat mensen wel degelijk klachten kunnen hebben. Jij hebt echter duidelijke kalkafzettingen op je gewrichten; geen fibromyalgie dus.

label.Geplaatst op 2003-12-13 12:35:40


Beste Co, Ik wist niet dat jij diagnoses kon stellen. Jij weet nu al absoluut dat het fibromyalgie is. Ik weet niet of je arts bent. Zo niet, dan kan en mag je geen diagnose stellen. Daar moet je heel erg voorzichtig mee zijn. Het krijgen van fibromyalgie kan heel veel oorzaken hebben. Belangrijker is dat de mens goed wordt onderzocht om zoveel mogelijk alles uit te sluiten. Vandaaruit kan de patient verder gaan.

label.Geplaatst op 2003-12-15 14:02:29


Ik kan je uiteraard niet diagnostiseren, maar zoals jij het beschrijft, klinkt het als een reumatische aandoening. Een verwijzing naar de reumatoloog zou je meer informatie kunnen verschaffen. Heb je familieleden met soortgelijke klachten? Er zijn diverse reumatische aandoeningen met een erfelijke component. Inhoudelijk meer zeggen is haast onmogelijk: er zijn zo vreselijk veel verschillende ziektebeelden! Het klinkt ernstig genoeg om uit te laten zoeken, in ieder geval. Succes daarmee!

label.Geplaatst op 2003-10-02 21:35:27


hoi timo Waar jij last van hebt heb ik eigenlijk ook wel. maar dat heeft dan met blessures te maken. Ik heb dus last van mijn nek, rug, schouder, heup. enzo Ik heb ook vaak last bij het sporten van mijn enkels en polsen. Ik weet zelf ook niet wat dat is , maar ik snap een beetje wat jij bedoeld dat je er gek van wordt. Maar ik hoop voor je dat het een keer over gaat of niet erger wordt. Ik weet niet of je ook sport? maar bij mij zelf is het wel zo als ik niet sport heb ik geen last. Heb jij dat ook heel veel suc 6 ermee!! roozje

label.Geplaatst op 2004-03-27 23:37:47


Hoi Timo, Ik heb zelf heupdysplasie aan beide heupen en ben aan 1 heup diverse keren geopereerd. Ook ik krijg last van een heleboel andere gewrichten. Mijn vingers zijn elke morgen stijf als ik wakker word en de pijn vanuit de heup trekt naar de rug, schouders en nek. Ik heb een reumatisch onderzoek gehad en daar kwam gelukkig niets uit. Uiteraard ben ik geen arts, maar ik denk al gauw aan het woord fybriomyalgie (weke delen reuma). Ik zou me heel snel laten onderzoeken als ik jouw was. Groetjes

label.Geplaatst op 2003-10-04 00:08:58

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren