© 2024 solvo B.V.

Artrose

ik heb artrose in mijn rechter knie,nu willen nog even afwachten om een kunstknie te plaatsen. Wie heeft ervaringen met een kunstknie , wat zijn de voor en nadelen?


http://nl.wikipedia.org/wiki/Artrose Artrose kan eigenlijk worden gezien als een normaal proces van de gewrichten bij het ouder worden[8]. Bij toenemende leeftijd, door belasting met het eigen lichaamsgewicht neemt de opbouw van het kraakbeen af en de afbraak toe. Dit heeft tot gevolg dat de gewrichten minder kraakbeen hebben en dat er pijn bij beweging gaat ontstaan. Vaak ontstaan aan de randen van de gewrichtsvlakken botuitsteeksels en -haken. Deze worden osteofyten genoemd. Vaak wordt over artrose gesproken als 'slijtage' van de gewrichten, maar van puur mechanische slijtage zoals men bij machineonderdelen ziet is geen sprake; zowel bot als kraakbeen zijn levende weefsels met cellen die actief betrokken blijven bij het functioneren van het weefsel. Een familielid had 3 jaar geleden veel uitzaaiingen o.a. uitzaaiing in de bot en botbreuk in de schouder waar de plaats opgevreten door de kankercellen. Toen heb ik een theorie geleerd dat de botcellen hebben voeding nodig om de bot en gewrichten wekelijks te onderhouden. Dat voeding komt van de bloedplaatjes. Gezonde voeding zorgt voor een gezonde botcellen. Melk is juist hier tegenover. Hoe meer melk je drinkt hoe hoger de kans op botbreuk. http://voeding.pilliewillie.nl/voeding-wat-is-er-mis-mee/melk1.php Dit medicijn JointEase w/UC.II uit Amerika samen met een speciale recept had ik hem binnen 2 maanden de uitzaaiing in de bot en de botbreuk genezen. (1) What is JointEase w/UC-II™ Gu Jiao Yuan? A joint and bone health formula, featured patented UC-II (undenatured type II collagen), glucosamine HCL and choindrotin sulfate. (2) What's UC-II™ Derived from chicken sternum cartilage, UC-II™ consists of undenatured (native) type II collagen, a revolutionary new dietary ingredient that works with the immune system to promote healthy joints and increase joint mobility and flexibility (FDA-notified and published new dietary ingredient).* Supported by six human clinical studies, including research at Harvard University Medical School, UC-II™ is the only source of undenatured type II collagen available as a powdered, shelf stable dietary ingredient (four U.S. patents and international patents pending). (3) What does JointEase w/UC-II™ do? # Improves joint mobility and flexibility # Promotes healthy joints (4) How does JointEase w/UC-II™ work? Type II collagen administered orally works with the immune system to promote healthy joints by a process called oral tolerization. (5) How is JointEase w/UC-II™ different? UC-II™ is made from chicken sternum cartilage using a patented, low-temperature manufacturing process that ensures the biological activity of the type II collagen; activity that has been validated by a very specific and highly sensitive antibody analysis called an "ELISA" test. Other forms of type II collagen sold as dietary supplements are denatured, or hydrolyzed. In other words, their molecular configuration has been changed, either through chemical or high-temperature processing, rendering them inactive. According to Dr. David E. Trentham, Harvard University researcher and leading expert on type II collagen, "type II collagen must be in its native (undenatured) form to be effective." (6) How much JointEase w/UC-II™ should I take? The recommended adult daily dosage is two capsules twice taken with water before meals on an empty stomach. Dit jaar heb ik een web-log van een TCM docent gelezen over de oorzaak en de behandeling van Reuma en Artrose. Daarna heb ik een andere kijk op reuma en artrose naast de reguliere behandelingen.

label.Geplaatst op 2010-09-01 21:27:48

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren