© 2024 solvo B.V.

Blijvende rugpijn na fractuur th.wervelkolom

Hallo Ls, Dit is de allereerste keer dat ik mijzelf heb aangemeld voor een forum. Na al twaalf jaar rugpijn te hebben zou ik het fijn vinden om met andere mensen ervaringen uit te wisselen, of gevoelens te delen. Bijna twaalf jaar geleden brak ik twee ruggewervels th.11 en th.12 d.m.v. val van paard. Ik kreeg een half jaar een corset en dat ging prima. Een jaar later viel ik van de brommer, zakte door een stoel en maakte een rare beweging en toen bleek th.12 weer gebroken. In 1996 werd besloten om in het A.M.C. ziekenhuis een oprichtingspondylodese te verrichten van th.10 t/m th.12. Ging ook weer goed, d.m.v. intensief revalideren. Maar ik hield klachten en het materiaal is verwijderd. In de periodes die volgden heb ik 3x een gipscorset gehad, van mijn knie(pijp)tot aan mijn hals. Kon alleen plat liggen of staan, maar vond het fijn want de pijn was minimaal. Maar het hielp alleen als ik het omhad, daarna kwamen de klachten gewoon weer terug. Fitness is gecontra-indiceerd en hydrotherapie gaat ook niet echt meer. Slik nu al een aantal jaren morfine en daar komt de pijn ook doorheen. Ben in Sint Maartenskliniek geweest maar het schijnt dat niemand meer wat voor mij kan doen. Alleen zenuwblokkades zijn nog een mogelijkheid maar dat durf ik niet zo aan, dan komt daar nog bij dat het hooguit een klein beetje zal aanslaan. Wil dat wel in de toekomst gaan doen. Al met al blijf ik gewoon positief, geniet van het beperkte leventje (dat is verrijkt met een geweldige zoon van inmiddels 3 jaar) en alles om mij heen. Wie zou er graag ervaringen met mij willen delen of heeft informatie voor mij? Groetjes Angela


Hoi Angela, Ik heb niet hetzelfde probleem , bij mij zijn er erge gewrichtspijnen ontstaan door een knieblessure. Ik heb dagelijks last van mijn rug,nek,heup etc...heel mijn lichaam dus. Ik heb na 6 jaar nog steeds geen oplossing voor deze pijnklachten. Lang lopen gaat niet meer en staan is helemaal pijnlijk voor me.Ik heb nu ook een beperkt leventje gekregen en vind dit erg moeilijk om te accepteren. Soms kan ik ook niet naar andere mensen hun onbenullige problemen luisteren (ik zou het dan soms willen uitschreeuven ...wees blij dat je gezond ben). Ik weet dat ik dat niet kan doen en probeer nog van kleine dingen te genieten. Ik ben blij dat ik in ieder geval niet de enige met ongeveer dezelfde problemen heeft. Ik wens jou zeer veel sterkte en geluk toe.... Groetjes Kelly (alias zielepoot)

label.Geplaatst op 2006-08-08 20:05:51

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren