© 2024 solvo B.V.

Bovenbeen amputatie

Hoi, Na diverse mislukte knieoperaties is er geen oplossing voor mijn linkerknie meer alleen nog een bovenbeen amputatie, nu ben ik op zoek naar verhalen van mensen die dit ook hebben gehad, echt alle informatie is welkom. Alvast mijn dank. Groeten Jantina


Geachte Heer/Mevrouw, Uw bericht gelezen over een amputatie. Ik moet binnenkort voor de 3e keer geopereerd worden en dan beitelen ze de hele knieprothese er weer uit. Graag zou ik van u vernemen wat precies de oorzaak is om een bovenbeen amputatie te doen. Wilt u mij doorgeven wat de oorzaak is? Dan kan ik alsnog beslissen of ik het laat doen of doorsukkel. Met vriendelijk dank, Emmy Spits

label.Geplaatst op 2009-10-31 12:32:15


Hoi Emmy, Bij mij is erg complex, ik heb 11 jaar lang een stijf been gehad omdat ze mijn knie hadden vastgezet, dat is in juni hersteld toen kreeg ik weer een knie, maar mijn spieren zijn zo slecht en broos dat die nu allemaal afscheuren, ik kan niets meer met het been en verga van de pijn, geen enkel arts ziet nu nog mogelijkheden behalve een amputatie. Waarom moet er bij jou een weer een nieuwe knie als ik vragen mag want als het "alleen maar een nieuwe knie is en je hebt verder geen probleem dan moet je die operatie gewoon doen. Groetjes Jantina

label.Geplaatst op 2009-11-01 11:43:56


Goedemorgen Jantina, Bedankt voor je reactie. Wat een ellende heb je al achter de rug! En de prognose is ook geen leuk vooruitzicht. Ik wist helemaal niet dat zoiets kon gebeuren. Ik zelf heb in 2004 een nieuwe knie gehad, die te klein bleek. Daardoor heb ik een paar verlamde pezen en spieren opgelopen. Na een jaar(2005) werd er een correctie toegepast en nu kan ik moeizaam lopen met krukken of rollator. De chirurg wil de oude knie er helemaal uitbeitelen en een ander soort er in zetten, die dan de verlamde spieren moet vervangen. Ik schrok van de berichten over amputatie en dacht, dat ik na 3x opereren daarvoor op mijn hoede moet zijn. Ik heb een afspraak met de chirurg half november en zal hem het hemd van zijn gat vragen. Ik zou eind oktober geholpen worden, maar blijk zelfs in december nog niet op de lijst te staan. Zal wel ergens goed voor zijn. Ik wens je heel veel sterkte, dat heb je ook nodig. Voor jouw probleem weet ik ook geen oplossing. Er zijn wel mooie prothesen met een kliksysteem, dus geen koker. Maar daar moet je voldoende bot voor hebben. Bedankt en ik hou je op de hoogte. Groet, Emmy

label.Geplaatst op 2009-11-02 09:54:14

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren