© 2024 solvo B.V.

Chondropatie, Knieoperatie inkorten spier

Hallo, Afgelopen maandag ben ik weer in het ziekenhuis geewest voor mijn knieen. Ik heb namelijk chondropatie. Dat houdt in Hypermobiliteit, x-benen en ingeklapte enkels, waardoor ik steunzolen draag. Echter bij andere artsen zeiden ze hier kunnen we niks aan doen. Afgelopen maandag was dit anders. De beste dokter zei: als je na 3 maanden intesief fysiotherapie op de jusite manier die hij beschreef geen resultaat boekt is er een mogelijkheid tot opereren. Deze operatie houdt in verkorten van de spier, zodat mijn knieschijf niet kan ontsporen. Heeft iemand daar enige ervaring mee? Kan namelijk vrij weinig vinden van deze operatie. Ik loop namelijk nu al vanaf mijn 10de met deze klachten en ben nu bijna 21jr en eroverheen groeien doe ik niet meer. Alvast bedank, Groeten Maaike


Hoi Maaike, Zelf heb ik mijn spieren regelmatig laten inkorten omdat mijn knieschijf ook overal zat behalve op de juiste plek mijn 1e operatie was in 1985 ik was toen 15 helaas heb ik het aan beide knieen, en nee het was voor mij niet de oplossing ik bent to 1999 in totaal 23 keer geopereerd dan weer spieren inkorten dan weer verleggen telkens lang in het gips dit heeft er toe gebracht dat in 1995 en 1996 beide knieschijven zijn verwijderd, al snel bleek dat je zonder ook niet echt kunt in 1997 is mijn linker knie vast gezet kniearthrodese mijn rechterknie zit in een brace en zonder kan ik niet op dat been lopen, intussen ben ik ook aan mijn rug geopereerd wervels vast gezet en 22 juni krijg ik weer een knie operatie. Als ik jou was zou ik me heel goed laten informeren juist omdat je zo mobiel bent. Ik wens je veel succes en wijsheid toe. Groeten Jantina

label.Geplaatst op 2009-06-11 22:07:08

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren