© 2024 solvo B.V.

Chondrophatie

Ik heb al twee jaar last van mijn linker knie. Heb in 2004 kijkoperatie gehad en er werd gecontateerd dat het kraakbeen achter mijn knieschijf afbrokkeld. Had al in de 2e tot 3e graad slijtage en dit is in de loop van de jaren verergerd. Ik heb al 2 injecties in de knie gehad, maar dit helpt me niet van de pijn af. Inmiddels vertoond de rechter knie de zelfde verschijnselen, ook pijn en dat nare kraakgeluid. Volgende week ga ik naar Nijmegen voor een gesprek en hoop ik dat men daar kan zeggen welke vooruitzichten ik heb. Mijn vraag is: zijn er meer mensen die ook in beide knieeen de zelfde pijnklachten hebben en zo ja, hoe gaan die om met hun belemmering en de altijd aanwezige pijn. groetjes Klasien


Ik heb inmiddels de uitslag binnen gekregen van de St.Maartens kliniek in Nijmegen. De oorzaak van mijn pijnlijke knieen komt doordat beide knieschijven scheef staan. Hierdoor loop ik constant met een nare zurende pijn rond. Ik heb advies gekregen intensieve fysio te gaan volgen betreffende het aansterken van de bovenspieren. Op deze manier bestaat de kans dat de knieschijven minder scheef gaan staan. Blijf ik nog zoveel pijn houden, dan moet ik over drie maanden weer terug komen in Nijmegen. Ik ben heel blij dat ik nu weet wat ik heb en hier zelf een bijdrage aan kan leveren om de pijn te verlichten. Maar tips van andere lotgenoten zijn ook welkom. Klasien

label.Geplaatst op 2006-10-04 19:18:56


Hallo ik ben 13 dec geopereerd in de ST Maartenkliniek en had het zelfd als jij alleen ik had al 3 keer een kijk operatie gehad en er was dus al meer beschadigd,ze hebben bij mij de onderste pees 6 mm met bot en al verplaatst. Tot nu toe gaat het redelijk , heb gisteren loopgips gekregen maar dat is nou niet echt een succes en zal het dus nog voorzichtig aan moeten doen, weet niet hoe het af loopt maar moet de 29e jan weer terug en heb dan nog een weekje of wat voor de boeg , het hele geheel duurt 12 weken,wens je in ieder geval veel succes gr Ria

label.Geplaatst op 2006-12-22 16:35:36

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren