© 2024 solvo B.V.

Doorstrekken van knie

Na twee knie operaties kan ik mijn linker knie niet meer helemaal strekken (beperking van ca. 20 graden). In overleg met de orthopeed is besloten om te proberen om de knie onder narcose door te strekken. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan er mis gaan? Hoe is de revalidatie? Ik hoor het graag! Bedankt alvast!


Ik hoor dit vaker van mensen. Je moet je voorstellen dat bij knie operaties er kapsels en banden aan de kant moeten, die na de operatie weer strak trekken en niet uit zichzelf weer soepel worden. Dit kan bewegingsbeperkingen geven wat vooral bij de knie natuurlijk irritant is. Ik zou alleen niet meteen opereren, maar het eerst bij een fysiotherapeut proberen. Deze kan je banden en kapsel langzamerhand op rek brengen, wat misschien sneller en veiliger is dan een operatie+revalidatie.

label.Geplaatst op 2004-03-17 15:16:17


hoi suzanna, ik ben in februari ook aan mijn knie geopereerd, bij mij hebben ze het dijbeen verhoogd d.m.v 2 botjes die uit mijn heup zijn gehaald.omdat mijn knieschijf met lopen e.d uit de kom ging. na die operatie heb ik 7 weken met gips gelopen,en zijn mijn spieren in mijn kniegewricht gaan verkleven. dus ik kon mijn knie juist niet buigen en wel goed strekken, dus eigelijk het omgekeerde van jou..de dokter heeft mij daarom een kijkoperatie geadviseerd om mijn knie onder narcose door te bewegen, wat ik dus ook heb gedaan...de 2 dagen na de operatie moest ik op zon machine die constant mijn knie strekte en boog.nu kan ik zelf 90 graden buigen en met hulp van de fysiotherapeut 110 graden, maar heb nog een lange weg te gaan.de kijkoperatie en doorbewegen heeft mijn weinig tot geen pijn gedaan.. mischien ook een optie voor jou? groetjes synthia

label.Geplaatst op 2005-06-16 15:16:22

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren