© 2024 solvo B.V.

Enkel

ik heb sinds een maand al erg last van mijn enkel na het sporten het lijkt een beetje op spierpijn maar ik train elke dag erg hard 3 uur per dag bij een voetbalopleiding alleen straks moet ik het opgeven vanwege mijn enkel. ik heb wel een paar jaar geleden mijn enkelband gescheurd zou het daarmee te maken kunnen hebben? geef zo snel mogelijk antwoord, ik heb er nog al last van.


Jente, In de eerste plaats schort er iets aan je opleiding. Je behoort na een zware training je lichaam voldoende te laten herstellen. En daaglijks 3 uur trainen op topnivo zonder een goede rustperiode in te lassen is roofbouw plegen. Dat moet jij en zeker je trainer en opleider inzien. Bij intensief sporten hoort een dag rust of lichte hersteltraining. Als je zo doorgaat zal je weinig plezier aan je loopbaan hebben en ben je op en loop je met chronische aandoeningen. Kijk maar eens op de site die ik recentelijk gemaakt heb, waar je o.a. dit onderwerp teru kunt vinden: aryo2000sporttherapie.web-log.nl Het lijkt er erg op dat je naast een verwaarloosde of onjuist behandelde en niet goed herstelde enkelblessure nu ook zwaar overtraind/overbelast bent. Als ik jou een goed advies mag geven, laat je z.s.m. onderzoeken door een sportarts/sportfysiotherapeut en vraag naar diens mening. En laat je in het vervolg zeer regelmatig verzorgen en controleren door een gekwalificeerd en kundig sportmasseur/-verzorger en liefst één met kennis en ervaring in sportletsels (certificaat BlessurePreventie). Nu kun je wel de pijn wat verzachten door een ijstherapie toe te passen (ook te vinden op mijn site), maar dat neemt de oorzaak niet weg. En die moet geëlimineerd worden wil je beter worden. Dus training aanpassen of tijdelijk andere minder belastende sport doen, veel meer rust tussen de trainingen nemen en bij last gedurende de training een brace dragen of de enkel op de juiste wijze in laten tapen. Sterkte en succes, Arthur

label.Geplaatst op 2005-04-05 19:02:50


Dat zou idd een mogelijkheid kunnen zijn. Kan zijn dat er toch een instabiliteit zit. Je kan je laten verwijzen naar een fysiotherapeut. Die gaat dan stabiliteitsoefeningen met je doen en je onderbeen en bovenbeenspieren trainen.

label.Geplaatst op 2005-06-02 21:15:07

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren