© 2024 solvo B.V.

Enkel

Hallo, Ik heb al sinds jaar en dag last van omzwikken met mijn enkels. De laatste tijd is het zo erg dat ik gemiddelijk zo\'n 2 tot 3 keer per maand omzwik. De pijn aan mijn enkels wordt steeds erger. Ik kan niet langer dan een uurtje of 2 lopen. Mijn enkels zijn dan zo pijnlijk dat ik echt moet rusten. Mijn enkelbanden zijn waarschijnlijk volledig uitgerekt en ik vraag me af of inkorten van de banden of iets dergelijks nut heeft. Wie kent dit probleem en heeft ervaring met het eventueel verhelpen ervan ?


hallo! Helaas kan ik ook hier uit ervaring spreken. Ik herken dit, maar heb een operatie kunnen vermijden door naar een goede fysiotherapeut te gaan, die mij oefeningen liet doen waardoor de enkels sterker werden. Door bijv. op de tenen te gaan lopen, voeten in cirkels te draaien, op zo\'n rolobal de enkels sterker maken. Er zijn meerdere mogelijkheden... Een operatie kan altijd nog...Ik hoop dat je een operatie kunt vermijden... en wens je veel succes. Mir http://www.livingproof.nl http://p219.ezboard.com/blivingproof

label.Geplaatst op 2004-11-10 18:58:44


Ik heb in 1999 me enkelband laten inkorten omdat ie helemaal uitgerekt was. Na talloze fysio's gehad te hebben zelfs en brace heb ik besloten me te laten opereren en met succes. Tot heden niet meer door me enkel gegaan. Als je behandeld word bij de fysio en je gaat er na 7 behandelingen weer doorheen dan ben je weer terug bij af dus zinloos. Ik ging er zeker 2 tot 3x per dag door heen bij het opstaan uit een stoel tot languit op centraal station. Je word er heel onzeker van met lopen en is zeker niet prettig. Groetjes sylvia

label.Geplaatst op 2007-04-21 01:06:43

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren