© 2024 solvo B.V.

Enkel verrekt

Vorige week donderdag tijdens de training is mijn enkel dubbelgeklapt, omdat ik verkeerd landde op het keiharde veld(het had gevroren). Toen heb ik ff rustig aan gedaan en daarna weer verder gevoetbald, gesprint, geschoten etc. Vrijdag deed de enkel pas weer lichtelijk pijn en was de enkel licht gezwollen. Zaterdag begon dit weg te gaan en sinds zondag heb ik met lopen geen last meer van de enkel en ziet hij er weer normaal uit. Maar toch voel ik nog wat aan mijn enkel als ik ermee schud, op de plek waar de enkel was dubbelgeklapt. Betekent dit dat de enkel nog verrekt is of zijn dit rudimentaire blessureverschijnselen en kan ik gewoon weer voetballen? Of is het juist verstandig om nog een bepaalde tijd rust te houden en hoe lang dan? mvg, Michel


Is de enkel naar binnen of buiten verzwikt?Meestal verzwikt de enkel naar binnen.Bij is de kans groot dat de enkelbanden wat zijn opgerekt.Je kunt gewoon alles doen wat je normaal ook doet.Maar draag wel stevige veterschoenen de komende tijd.Je kunt ook gewoon voetballen.Maar misschien kun je voor het voetballen het beste even de enkel tapen of een bandage omdoen, voor de stevigheid.

label.Geplaatst op 2007-02-01 10:38:01


Ik heb 1 veldwedstrijd nu gespeeld en 3 zaalwedstrijden en wat trainingen buiten en wat zaalvoetbal voor de lol. Vrijwel geen last gehad van de enkel, maar voelde toch nog lichte verreking. Gister op de training in een duel raakte iemand me verkeerd en nu voelt het weer alsof ik terug bij af ben, ook weer beetje dikke enkel. Trouwens aan de buitenkant verrekt dus naar binnen geklapt. Is het niet beter om toch even echte rust te nemen, of waar kan ik anders enkelbescherms/verstevigers krijgen voor om de enkel als extra versteviging?

label.Geplaatst op 2007-02-13 21:58:04

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren