© 2024 solvo B.V.

Gebroken knie

Ik heb op 5mei 2005 mijn knie gebroken en heb daardooor een kijkoperatie gehad en moest 7weken in het gips van me lies tot aan me enkel...24mei..toen het gips eraf was was mijn hele been verstijft en moet ik 3 keer in de week fisiotherapie...dat heb ik nu nog steeds...ik vind het allemaal erg lang duren ik zit nu op de 90 graden met buigen..dus moet nog wel een heel stuk.. maar heeft iemand hier ervaring mee...en hoelang heeft het bij jou/u geduurt vooordat het weer helemaal normaal was... i hoop dat er iemand is die er ervaring mee heeft..ik word er helemaal gek van:( groetjes dais


hoi, ik heb vorig jaar (vandaag toevallig precies een jaar geleden) mijn knieschijf uit de kom gehad, daardoor heb ik ruim 6 weken in een brace gezeten en heb ik mijn knie die tijd ook niet kunnen bewegen. En toen de brace eraf ging had ik hetzelfde als jij, ik kon me been niet meer buigen omdat deze heel stijf was geworden. Ook ik kreeg gelijk fysiotherapie en oefeningen, bij mijn ging het alleen wel veel sneller weer los, binnen 2 weken kon ik ruim 90 graden bewegen en de rest ging ook daarna vrij snel. de oefeningen die ik deed die heel goed hielpen was t volgende: op een eettafel gaan zitten en dan je been strekken en langzaam buigen tot het punt dat je kan (mag niet echt pijn doen) dan weer strekken en dan weer buigen, dit een tijdje achter elkaar doen en bij mij ging me been bij elke beweging weer een stukje verder. Omdat je op een tafel zit kan je je been een stuk verder bewegen dan dan je op een stoel zit want je kan je been ook onder het tafelblad bewegen. Als je deze oefening doet, kan geen kwaad, als je maar geen pijn hebt, en dat hoeft helemaal niet en dan werkt t toch (iig bij mij wel) Succes sandra

label.Geplaatst op 2005-08-08 11:50:40


Dan kunnen we elkaar een handje geven, bij mij dito verhaal maar dan op 25 juli 2005, ik heb inmiddels 2 operaties achter de rug daar hij na de eerste zo stijf was dat er geen beweging meer in te krijgen was, toen bleek dat het gewricht vol met littekenweefsel zat en onmogenlijk kon buigen, dus toen operatie nummer 2 om hem schoon te maken en meteen 6 weken aan een tractie aparaat gelegen, daarna nog maanden fisio terapie om uiteindenlijk te concluderen dat hij nooit meer de oude zal worden, buigen gaat tot 120 graden en strekken is om te janken scheelt zeker 10 a 15 graden met de andere.

label.Geplaatst op 2006-05-19 17:41:36

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren