© 2024 solvo B.V.

Gescheurde meniscus

Hallo, wie heeft er een gescheurde meniscus (gehad) en wat zijn/ waren je klachten? Had je altijd heel veel pijn, of alleen op bepaalde momenten? Ik ben zelf vorig jaar hard gevallen tijdens de wintersport, de huisarts dacht dat mijn banden verrekt waren, maar ben pas geleden toch maar eens naar de sportfysio geweest en die denkt toch aan een gescheurde meniscus.


Rima, Voor het vaststellen van dit soort blessures kun je in de regel beter terecht bij een sportfysiotherapeut. Die heeft daar meer kijk op dan de gemiddelde huisarts. Maar als de klacht aanhoudt is voor de zekerheid het toch beter om een verwijzing voor een orthopaed te vragen zodat er naast röntgenfoto's ook zo nodig een MRI gemaakt kan worden of een artroscipie worden uitgevoerd. Overigens kun je je in eerste instantie ook wenden tot een sporarts (te vinden bij de zgn SMA's) om het vermoeden van de fysiotherapeut te laten bevestigen of uit te sluiten.

label.Geplaatst op 2008-05-30 12:02:08


Ik heb inderdaad geleerd dat ik beter meteen naar een sporarts kan gaan. De sportfysiotherapeut heeft dus onlangs vastgesteld dat hij een vermoeden heeft van een scheurtje in mijn meniscus. Hij gaat mij doorverzijzen naar een orthopeed. Nog even afwachten dus. Maar ik heb de laatste weken wel steeds last van tintelende tenen/ voet. Waar zou dit mee te maken kunnen hebben? Overbelasting van de spieren doordat de meniscus de klappen niet opvangt??

label.Geplaatst op 2008-05-30 17:58:52


Het tintelen zou kunnen duiden op een stremming in de bloedcirculatie of beknelde zenuw. Kan door een blokkade in het kniegewricht komen; echter, dan lijkt mij er meer aan de hand te zijn. Maar dat is meer iets voor een phleboloog c.q. vaatchirurg en/of neuroloog c.q. neurochirurg.

label.Geplaatst op 2008-05-30 20:48:52


ikheb mijn meniscus gescheurd. Ik heb er meestal na het dansen (trainen en toernooi) last van. Mijn huisarts had mij ontstekingsremmers gegeven, omdat hij dacht dat het een ontsteking was, wat dus niet was. Hij heeft mijn daarna doorgestuurd naar een fysiotherapeut, die verwees me door naar een andere fysiotherapeut (naam ben ik even vergeten) en hij zei dat waarschijnlyk mijn meniscus was gescheurd, en dus heeft hij mij doorgestuurd naar een orthopeed. Mijn meniscus was dus inderdaad gescheurd, en nu krijg ik een operatie in de herstvakantie.

label.Geplaatst op 2008-09-25 20:02:50

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren