© 2024 solvo B.V.

Glucosamine

Ik heb een bericht gelezen over glucosamine en selenium, dat dit goed zou zijn voor problemen in de knie zoals artrose. Is dit waar en wat zou dan de hoeveelheid glucosamine moeten zijn wil je er baat bij hebben?


Er is niet zonder meer wetenschappelijk aangetoond dat glucosamine ook daadwerkelijk de klachten van artrose kan verminderen. Verder zou ik de verkooppraatjes van allerhande websites ook met een flinke korrel zout nemen. Je moet niet op dit soort websites afgaan. Ze verkopen een product en dat is toevallig ook het product wat ze af willen zetten. Nooit alles van geloven.

label.Geplaatst op 2004-06-22 15:44:19


voor meer en uitgebreidere informatie verwijs ik je naar www.vitalize.nl. Daar staat in wat het doet en hoeveel je per dag moet slikken. Ik ben nu bijna een maand bezig en hoop dat het resultaat geeft. succes. groet, rota

label.Geplaatst op 2004-04-13 19:31:54


Hoi Sandra Glucosamine en chondroitine werken bij veel mensen (en zelfs dieren), dat blijkt wel uit de andere reacties hier. Maar het is soms ook erg duur. Je wordt doorverwezen naar vitalize.nl, de rode pilaren en het goedkopere etos. Ik ken er echter eentje die de beste kwaliteit levert voor maar de helft van de prijs van etos. het is kris van www.glucosamine.com, die niet de hoofdprijs vraagt voor zijn supplementen. groeten, matt

label.Geplaatst op 2004-11-03 14:18:40


hoi hoi ik heb gisteren mn eerste injecktie gehad met glucosamine jeetje zeg wau dat ze dat 15jaar eerder hadden gedaan het werkt bij mij nu geweldig voor het eerst in 15jaar voel ik mn botten niet op elkaar klappen,volgende week spuit 2 week daaro spuit 3 hoop dat het zo blijft groetjes niekie

label.Geplaatst op 2005-04-28 09:04:53


Het is bekend dat glucosamine en gondroitine werkzame stoffen zijn voor het goed functioneren van het kraakbeen. Slijtage, ofwel afbrokkelen van het kraakbeen, is de oorzaak van de ellende die artrose heet. Bij de Rode Pilaren kun je terecht om het te kopen. Je krijgt het niet vergoed door het C.Z. Het is een vrij kostbare grap. Ik slik ze nu een aantal maanden en ik kan nog niet merken dat ik ze slik. Er zijn verschillende sites waar je info kan vinden. De reumastichting heeft een site waar je alles over artrose kunt vinden. Ik wens je veel succes.

label.Geplaatst op 2004-04-18 15:45:10


hallo,misschien een erg gek voorbeeld, Maar onze Golden retriever met ernstig HD slikt sinds een half jaar glucosamines en wij kunnen merken dat het echt wel werkt na bv 6 weken hoorden we het knakje( wat ze aldoor had met in beweging komen ) niet meer Ze beweegt soepeler en heeft merkbaar minder pijn Wou dit toch even laten weten, glucosamines heb je ook bij Etos e.d. wat minder kostbaar is . In de diergeneeskunde heet het fortie flex. Groetjes Noah.

label.Geplaatst op 2004-04-18 18:26:13


Hoi Sandra, bedankt voor je reaktie op mijn vraag over kraakbeenletsel. Eerder heb ik een synvisc kuur gehad. Dat gaf een enorme verbetering in de klachten die ik had. Misschien iets voor jou? gr. deknie

label.Geplaatst op 2004-07-31 19:32:00


Hallo allemaal, Door zware werkzaamheden heb ik veel slijtage aan mijn gewrichten opgelopen, vooral mijn knieën doen erg pijn tijdens het traplopen. Mijn fysiotherapeut heeft mij doorverwezen naar Orthoklinika. Daar heb ik \"Axiradius\" een tablet met glucusamine, chondroitine en MSM gekeregen. Dit medicijn is ontwikkeld door orthopedisch chirurg dr. H. H. de Boer, dus daar vertrouw ik wel op. Sinds enkele weken voel ik verbetering, traplopen gaat nu veel makkelijk, dus het helpt echt! Wat ik ook erg fijn vind dat je na drie maanden een resultaat van de behandeling krijgt van Orthoklinika. Ook vind ik de prijs erg goedkoop voor drie maanden behandeling, onderzoek en advies op maat. Voor meer informatie over orthoklinika en artrose kijk op: http://www.orthoklinika.nl/orthoklinika Met vriendelijke groet, Bart

label.Geplaatst op 2009-12-08 11:56:36

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren