© 2024 solvo B.V.

Halfzijdige knieprothese

Een goede vriendin van mij heeft eenzijdige arthrose aan de binnenzijde van de knie. Zij overweegt een unicondylaire knieprothese. Graag reacties van mensen die deze prothese hebben.


Ik heb mensen gezien en verpleegd die de Oxford knieprothese kregen. Dit is inderdaad een halve knieprothese. Ik had het idee dat het mobiliseren in het ziekenhuis wat sneller ging dan bij de totale knieprothese. Desalnietemin blijft het een operatie dus veel sterkte voor haar!

label.Geplaatst op 2006-01-13 08:29:37


Ik werk op de afdeling orthopedie en wij verplegen hier regelmatig patiënten die voor een UKP (unicondylaire knie prothese) komen. De ervaring zijn bij ons goed, mensen revalideren sneller dan bij de totale knie prothese, kunnen ook sneller naar huis, en zijn vaak minder pijnlijk (niet altijd) ( http://www.orthopedie-zottegem.be/kruisbanden.jpg ) Op deze pagina vind je een tekening van zo\'n knieprothese. ( http://www.tlichtpuntje.be/info/Unicondylaire%20Knieprothese.htm ) en op deze pagina wat meer info over de ukp. Wij hebben nu 2 orthopeten die de ukp ingreep doen, en beide gebruiken ze de oxford prothese. Veel succes en eventueel sterkte met de operatie van je vriendin. Groetjes Debora

label.Geplaatst op 2006-02-12 04:13:27

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren