© 2024 solvo B.V.

Halve knie prothese

Mijn orthopeet raad mij aan om een halve knie prothese te nemen aangezien ik haast geen kraakbeen aan de binnenkant van mijn rechterknie heb en de rechterkant is het heel dun kon ze zo doorheenprikken (kijkoperatie) Kan je alles weer doen na deze ingreep en hoe lang gaat hij mee ik ben relatief nog jong 46 kan je hier je leven mee doen of moet het nog een keer gebeuren en kan dat ben ik dan van de pijn af


Na een knieprothese kan je niet "alles" zomaar weer gaan doen. En het revalideren varieert altijd van persoon tot persoon.

label.Geplaatst op 2006-04-21 07:54:09


Hoi Sandra, Ik ben vanaf mijn 26e al in het bezit van twee halve knie protheses. Ik ben nu 41 en ben op mijn 38e zwaar verongelukt, maar daarvoor ( jongerenwerk met probleemjongeren en jongerencentrums )deed ik echt alles, en dat ging er wel eens hard aan toe. Wel had ik soms wat last van de knieen maar ervoor kon ik niet meer lopen vd pijn. En nu na mijn ongeval, waarna ze me echt opnieuw in elkaar moesten zetten gaat het nog redelijk goed met de knieen. Met Karakter overwin je het altijd, succes

label.Geplaatst op 2006-04-21 10:22:10


kijk een in de site van het reumafonds.nl daar kun je alle informatie vinden over atrose ( een vorm van reuma )

label.Geplaatst op 2006-04-22 14:00:11


He Ricky, Hoe lang gaan ze mee is het niet zo dat ze maar 10 jaar meegaan? En heb je lang moeten revalideren? Wat zou je me aanraden in kan nu niet sporten behalve paardrijden en verder niets. Na die kijkoperatie als is geslapen heb kan ik amper uit bed komen als ik mijn knie moet stekken doe verschrikkelijk zeer Had ik niet voor de operatie. Een andere orthopeet zei me denk er goed over na It's the way of no return. Heb je nu nog veel pijn en is het bij jou de boven of de onderkant van je been dus dij op scheenbeen wat ze vervangen hebben alvast bedankt

label.Geplaatst op 2006-04-23 16:16:08


Hallo Sandra, Ik las je berichtje maar misschien ben je inmiddels al geholpen en heb je er verder niets meer aan. Maar ik wilde even laten weten dat ik sinds 2000 een halve prothese heb en het bevalt mij nog steeds goed. Af en toe heb ik nog wel pijn maar het is niet te vergelijken met de periode voor de operatie, die overigens weinig problemen geeft. Mij is wel afgeraden om sporten etc. te doen waarbij de knieen opdonders kunnen krijgen. Dus volleybal, tennis, e.d.. Maar verder is er goed mee te leven. Misschiem reageer nog even op mijn berichtje. Sukses groeten, Wiljo.

label.Geplaatst op 2006-10-30 16:41:21


Hallo Wil-Jo Ik ben op 9/11 geholpen en de operatie is mij meegevallen alleen de dag erna ben ik flink beroerd geweest. Op maandag geholpen en donderdags weer thuis. Ik heb 6 weken rustig aan gedaan en heb sinds vorige week weer op de fiets gezeten. Ik moet alleen uitkijken dat ik nu niet teveel doe, dan kom ik mezelf nog tegen vooral s-nachts maar dan maar weer rustig aan doen. Ik moet nu nog buiten met 1 kruk lopen maar loop gewoon weer de trap op en stofzuig ed. nog bedankt voor je mailje

label.Geplaatst op 2006-10-31 16:40:28

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren