© 2024 solvo B.V.

Heupprothese

Hallo, ik ben een alleenstaande man van 52 jaar. Vanwege de lange wachttijden in de Randstad laat ik m\'n nieuwe heup plaatsen in het Canisius-Wilhelmina ziekenhuis in Nijmegen. Ik woon op de 1e verdieping in Weesp en heb ook nog een steile binnentrap naar mijn badkamer en slaapkamer. Ik ben nu op zoek naar ervaringen mbt het herstel na de eerste week, wat kan je wel/niet, welke problemen zou ik nu alvast moeten proberen op te lossen enz. Ik weet dat niemand gelijk is, maar ik denk er veel bruikbare informatie is bij lotgenoten. reacties naar theo.koekkoek@planet.nl


Ik weet niet hoe lang je in het ziekenhuis ligt waar je je nu lat opereren dus ik ga even uit van de ligdagen van het ziekenhuis waar ik werk, dat zijn er met de dag van de operatie erbij 6. Je leert in het ziekenhuis met krukken lopen en ook traplopen met krukken. Je hebt zo wie zo thuis hulp nodig want je mag niet bukken, het afdrogen van onderbenen en voeten en het aantrekken van (onder)kleding kan je dus niet zelf doen. Je krijgt een vaatkous mee die iemand anders voor je aan moet trekken. Je mag niet bukken, niet op je zij slapen en je mag niet in een al te lage stoel zitten ook mag je niet zelf autorijden. Ik raad je aan om thuis een bed in de woonkamer neer te zetten zodat je niet met je krukken de steile trap naar boven op hoeft. Het wassen in de badkamer wordt daarmee ook een stuk lastiger, ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om je tijdelijk in de keuken te wassen. Je moet voor thuis een fysiotherapeut regelen en als hij/zij dan vindt dat je goed trap kan lopen kan je ook de steile trap naar boven nemen. Maar dit zal pas gaan als je met 1 kruk kan lopen en dit is meestal 1 a 2 weken na de operatie. Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel. Groetjes Sandra

label.Geplaatst op 2006-12-13 17:10:55


Hee dank je wel Sandra, in het Canisiusziekenhuis zijn het ook 6 dagen. De meeste dingen die je vertelde kende ik al min of meer. Ik heb de indruk dat je als verpleegkundige werkt, misschien ken je mensen die het zelf aan de lijve hebben ondervonden en die je dan met mij in contact kan brengen. In ider geval bedankt voor reactie groet Theo

label.Geplaatst op 2006-12-14 15:45:15


Hoi Theo, Ik heb als verpleegkundige op de orthopedie gewerkt. Helaas kan ik je niet met lotgenoten in contact brengen. Groetjes en sterkte met je operatie, sandra

label.Geplaatst op 2006-12-19 19:55:27

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren