© 2024 solvo B.V.

Kijkoperatie schouder(blad)

Binnenkort krijg ik een kijkoperatie bij mijn linkerschouderblad omdat ik al ruim 2 jaar met onverklaarbare klachten zit. Ze denken dat mijn kapsel te ruim is of dat er iets anders zit wat niet goed is. Nou heb ik die kijkoperatie flink onderschat. Ik dacht namelijk plaatselijke verdoving en een ingreep van 30 minuten. Nou, niks is minder waar dus. Zie er daarentegen helemaal niet tegenop, ben blij dat er iets concreets gaat gebeuren. Heeft iemand ervaring met dit soort operaties? Zou graag willen weten of je inderdaad zulk lang herstel nodig hebt als ze nu zeggen en hoe de ervaringen zijn met kijkoperaties. Nogmaals, ik zie er niet tegenop, ben juist nieuwsgierig... Bij voorbaat bedankt.


Hoi Carlaa, Ik heb in 1996 een kijkoperatie aan mijn schouder ondergaan. De planning was maandag de opname, dinsdag de operatie en woensdag naar huis. Ik ben 1 dag langer gebleven, omdat ik erg ziek ben geworden van de narcose. De operatie duurde bij mij een uur. Tijdens de operatie heb ik aan de voor-, achter- en zijkant een sneetje gekregen van ongeveer 1 cm. Na die 10 dagen moest ik terugkomen op controle. Toen werden de hechtingen eruit gehaald en werd me verteld dat ik de mitella niet meer omhoefde. Hierna ben ik nog 2 keer terug op controle geweest. In die tussentijd was ik ook al begonnen met fysiotherapie. Wat ze bij mij tijdens de kijkoperatie hebben gedaan is dat ze een spierbandje doorgenomen hebben. Toen ze nl mijn schouder tijdens de operatie bewogen, toen bleef dat spierbandje steeds achter m\'n schoudergewricht hangen. De kijkoperatie gaf bij mij helaas niet het succes waar ik op gehoopt had. De pijnklachten bleven grotendeels aanwezig. Ik ben toen bij een accupuncturist terecht gekomen en die heeft mij ontzettend goed geholpen. Inmiddels ben ik 7 1/2 jaar verder en het gaat nu harstikke goed. Groetjes Mirjam

label.Geplaatst op 2004-02-06 16:44:53


Fijn dat het nu zo goed met je gaat... Jammer dat de operatie niet het resultaat heeft gegeven dat je graag had willen hebben, maar gelukkkig heb je dus aardig wat gehad aan je acupuntuur-behandelingen. Bij mij is de planning wat anders, ze doen het met dagbehandeling. Dus: dezelfde dag nog naar huis. Ik zal nog wel even laten weten hoe het is gegaan. Hopelijk vinden ze wat en kunnen ze er wat aan doen. Bedankt voor je reactie!

label.Geplaatst op 2004-02-06 17:18:55


Hoi Carlaa, Heb je al enig idee wanneer je de kijkoperatie krijgt? Zo zie je trouwens maar wat een verschil het is met 7 1/2 jaar geleden, toen was het een opname van 3 dagen en nu gewoon een dagopname. Groetjes Mirjam

label.Geplaatst op 2004-02-07 13:47:23


Ze zeiden dat het ergens rond 'midden-maart' zou worden... In de voorjaarsvakantie ga ik eerst nog op wintersport en daarna zouden ze het ergens inplannen. De wachttijd bedroeg ongeveer 2 maanden en twee weken vantevoren krijg ik een oproep. We zullen wel zien wanneer precies! Ik hou je wel even op de hoogte! Groetjes, Carla

label.Geplaatst op 2004-02-07 14:03:36

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren