© 2024 solvo B.V.

Knieklachten

Ik ben een vrouw van 27 jaar oud. Ik heb sinds een jaar behoorlijke pijnklachten in mijn rechterknie en iets mindere maten me linkerknie. Die gepaard gaan met een op slot schietenende knie maar ook een knie die (zoals ik het maar noem) wegschiet. Hij doet ook op de meest rare momenten zeer. Gewoon als ik heb gezeten of een stukje heb gelopen. De pijn word dan zo hevig dat ik er zo goed als niet meer op kan staan. De klachten zijn ontstaan tijdens het stijldansen. Wat ik nu niet meer doe omdat het niet meer kan. Ik ben nu één keer bij een orthopeet geweest (er is toen een röntgenfoto gemaakt) en die heeft me door gestuurd naar de fysiotherapie en dat ik er maar mee moest leren leven. Ik heb nu ruim een half jaar fysio gehad en er zijn geen verbeteringen. Het enigste wat wat verbeterd is is de stabiliteit. Maar dat is gekomen door spierversterking van mijn bovenbenen. Ik ben ook op advies gaan zwemmen in de hoop van verbetering maar het maakt niks uit. Tijdens het zwemmen schiet me knie zelfs weg. Wie kan me vertellen wat ik moet doen. De pijn zit geconcentreerd links van me knie aan de onderkant zo gezegd. Hoe word ook erg dik maar dat is voornamelijk als ik sta. De fysiotherapeut stuurd me terug naar de huisarts want die weet niet meer wat die kan doen. Zelf de lichtse aanraking doet al erg pijn. Graag zou ik wat advies horen over de opties die ik heb. Want ik vind het belachelijk dat je op je 27 krijg te horen dat je er mee moet leren leven.


Hoi Durka, op mijn röntgenfoto was ook niets te zien. (Ik had een acuut gescheurde meniscus en heb sinds 'de knak' geen stap meer kunnen lopen.) Ze hebben bij mij ook eerst bedacht dat het vanzelf over moest gaan, maar dat lukte dus niet, dat was vrij snel duidelijk. Ik kon er niet op staan, ik kon geen stap lopen en ik had helse pijn. Toen is besloten dat er een MRI-scan gemaakt zou worden. Hierop was een flinke scheur in de meniscus te zien. Dit kun je op de röntgenfoto niet zien. Misschien kun je eens vragen om een MRI-scan? Ik heb zelf 10 jaar aan stijldansen gedaan en je zou heel goed je been verdraaid kunnen hebben op een te stroeve vloer of op te stroeve schoenen. Dan draait je bovenbeen, terwijl je onderbeen blijft staan. Daardoor kun je een scheurtje krijgen in bijv. je meniscus. Luister goed naar je eigen lichaam, het is goed mogelijk dat er daadwerkelijk iets mis is, wat operatief verholpen kan worden. En als jij het zeker weet (en dat voel je wel), laat je niet afschepen, er zijn goede artsen en goede ziekenhuizen in Nederland, die een correct oordeel kunnen vellen over jouw probleem. Je moet ze alleen weten te vinden.

label.Geplaatst op 2007-03-15 12:00:15

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren