© 2024 solvo B.V.

Knieprobleem

ik ben een vrouw van 45 jaar en heb, door een ongeval op drie-jarige leeftijd, al 42 jaar pijn in mijn knie. Ik ben al 10 keer geopereerd en nog wat kijkoperaties. Nu ben ik heb afgelopen jaar al verschillende malen bij mijn orthopeed teruggeweest omdat ik de toenemende klachten niet meer kan verdragen. Hij heeft vorig jaar een arthroscopie gedaan waarbij hij het beschadigde kraakbeen heeft gerepareerd. Nu stelt hij voor mijn knie in te spuiten met corticosteroiden om mijn knie meer schokbestendig te maken. Ikzelf had gevraagd om een knieprothese te plaatsen, maar mijn arts denkt dat dat in mijn geval niet de beste oplossing is vanwege de vele irritaties vanwege eerdere operaties. Ook is mijn onderbeen krom en zakt de knie aan de binnenkant in. Als ik een stuk gelopen heb, is het net of mijn knie los ligt en alles, ook mijn onderbeen, op en neer beweegt. De pijn rondom mijn knie zijn irritaties en de pijn voor op mijn knie noemt hij bandpijn en die gaat niet weg. Mijn arts wil zolang mogelijk wachten met een grote operatie, maar ik kan steeds minder en kan nog steeds niet volledig naar mijn werk. Heeft iemand ervaring met de injecties welke hij mij wil geven? Ik heb inmiddels de eerste injektie gehad en had dezelfde avond erge pijn in mijn knie en omgeving. Nu een dag later voel ik me raar. Mijn hoofd gloeit alsof ik koorts heb en ik heb hoofdpijn. De knie voelt redelijk, maar ik heb ook niet zoveel gedaan vandaag. Deze injektie mogen maar drie keer per jaar gegeven worden. Het is dus geen oplossing op lange termijn. Ik vraag me nu af hoeveel zin deze injekties hebben en of ik een andere arts zal raadplegen. Wie kan mij advies geven ? Er is al zoveel aan mijn knie gedaan, maar ik voel me nu met mijn 45 jaar te jong om binnen te blijven zitten. groetjes Kaatje

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren