© 2024 solvo B.V.

(knik?) Platvoeten, pijn bij \"lang\" staan en lopen

Ik heb al mijn hele leven pijn bij lang staan en lopen. Ben hiervoor naar een podotherapeut geweest. Allerlei onderzoeken gehad en conclusie is: ik heb een behoorlijke platvoet. Dus kreeg steunzolen aangemeten. Die heb ik uiteraard geprobeerd. Vroeg nog hoe lang het zou duren voordat het echt zou werken. 9 maanden zei ze. Ik heb ze heel lang ingehad, maar het hielp helaas niks.:-(Dit ook elke keer bij terugkomst aangegeven. Ze werden elke keer verhoogd aan de zijkant. Maar ik merkte zelfs niet een piepklein beetje verbetering (9 maanden waren immers nog niet voorbij). Op een gegeven moment zei de podotherapeut zelfs dat ie ook niet meer wist wat hij nog kon doen voor me. Tja en dan? Nou ging ik verhuizen dus ben er niet meer geweest. Wel in mijn nieuwe woonplaats naar een orthopaedisch chirurg gegaan. Die stuurde me doodleuk weer door naar een podotherapeut... Verhuisde toen weer terug. En ben dus niet bij die podotherapeut geweest. Ik was van het weekend bij mijn ouders (van vrijdagmiddag tot en met maandagochtend). Zij pasten op een huis van vrienden, en die hebben 3 honden. Ik ben dierenliefhebster, dus ik natuurlijk wandelen met die honden. Vrijdagavond hebben we ruim 3 kwartier gelopen. Na nog niet eens een half uurtje had ik alweer pijn in mijn voeten. :-( Maar ik kon en wilde niet gelijk terug lopen. Eenmaal weer thuis heb ik mijn voeten laten rusten. En uiteraard een nacht geslapen. De volgende dag (zaterdag) niet gewandeld met de honden -wel in de tuin ballen gegooid en ook toen had ik pijn in mijn voeten. :-( Kortom een nachtje rust helpt niet. En toen natuurlijk weer een nachtje geslapen. En deze dag (zondag) wel weer gewandeld met de honden. Langer dan de vrijdag. En jawel hoor weer pijn, vrijwel gelijk bij het begin. Nou weer een nachtje geslapen. En maandagochtend moest ik vroeg weer terug naar huis. Ik heb 2,5 uur gereisd met de trein -de hele tijd gezeten dus, en daarna gewerkt. Heb zittend werk, maar moet wel de boekjes doen. En hoppa weer pijn tijdens het bijvullen van de boekjes. Vanaf die vrijdag dus elke dag pijn gehad. Sinds dinsdag 29 april weer mijn oude steunzolen (leren/kurken trouwens) ingedaan. En gister met koninginnedag over een vrijmarkt gelopen. Op een gegeven moment kon ik haast niet meer, zo\'n pijn had ik. Heb dit aangegeven en toen zijn we ff gaan zitten. Ik baal, waaróm heb ik dit? Waarom kan ik niet gewoon een hele dag zonder pijn lopen/staan? :-( En belangrijker nog: wat is eraan te doen?? Steunzolen helpen immers niet. Ik heb het wel geprobeerd om eraan te wennen. Maar ik weet zeker dat het geen kwestie van wennen is. Ik heb werk gehad dat ik 8.00 moest beginnen. En om 11.00 had ik al veel pijn in mijn voeten. Wie weet raad? (PS sorry erg lang verhaal.)


Ik heb nu vanaf 29 april mijn steunzolen in. Nog ruim een half jaar dus en ze zouden moeten werken. Ik heb gister (zaterdag 19 juli) een dag bij Zara gewerkt. (= Staand/lopend werk.) En ik verging na iets meer als een uur(!) al van de pijn in mijn voeten. Na een uur gezeten te hebben (om 13.00) moest ik nog tot 18.30! Ik kan dus echt geen fulltime werk volhouden als het zo blijft. Één dag gaat nog net. Maar 5 dagen van 8.00 tot 17.00 niet.

label.Geplaatst op 2008-07-20 23:37:18


Je zou kunnen proberen om naar een podotherapeut te gaan, die een voetscan kan maken. Als u een aanvullende verzekering vanaf pakket 2 heeft bij Univé, worden de zolen en onderzoekskosten volledig vergoed.

label.Geplaatst op 2008-07-21 10:31:37


Er kunnen verschillende oorzaken zijn die pijn in de voeten veroorzaken? * Laat de suiker controleren! * Jicht is een kristallisering van het urinezuur in uw bloed. * Overgewicht teveel druk op de voeten door overgewicht. * Vernauwde bloedvaten kunnen veel pijn veroorzaken. * Slecht schoeisel. Probeer eens een ibuprofen te nemen die zijn in de drogisterij verkrijgbaar zonder recept. Het ontneemt of verminderd ontstekingen en is een hele goede pijnstiller. De voeten hoog leggen en koelen is ook een optie om het bloed dunner te maken waardoor het als minder pijn aanvoelt wel oppassen want met ijsblokjes kan verbranding ontstaan klinkt misschien raar maar je voet kan er zwart van worden. In ieder geval een handdoek om het ijs houden en enkele seconden je voeten koelen. Ik ben overigens geen arts ter verduidelijking.

label.Geplaatst op 2009-09-16 16:18:15


De ene podotherapeut is de andere podotherapeut niet. Er zit enorm veel verschil tussen! Zoek een andere, bijvoorbeeld Marian Evers, werkzaam bij een praktijk Amersfoort.

label.Geplaatst op 2008-05-01 22:58:25

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren