© 2024 solvo B.V.

Labrum herstel losgelaten bot ankers

september 2008 ben ik geopereerd in kliniek Zestienhoven bij dr van Ommeren aan het labrum dit is vast gemaakt met bot ankers . De pijn bleef na vele omzwervingen terug gegaan en bleek dat de operatie los heeft gelaten. Dit was te wijten aan de de kwaliteit van de botankers deze worden inmiddels niet meer gebruikt. Nu ben ik dus opnieuw geopereerd met andere ankers ( augustus 2009) Wie heeft ook deze ervaring na een labrumherstel nog steeds veel pijn. Het zou dus heel goed aan de ankers kunnen liggen, dit is op een Mri Arthografie niet te zien. het enige om daar achter te komen is een kijkoperatie. Graag kom ik in contact met mensen waarbij hetzelfde is gebeurd of het niet zeker weten maar na een labrumrepair toch pijn bleven houden en welke weg ze volgen of hoe alsnog ze iets gevonden hebben. Pijnpoli heb ik gehad eenmaal een epidurale injectie in de nek en eenmaal een blok op de nervusscapularis beide zonder resultaat. pascal


Hallo allemaal verschillende mensen vragen mij naar de ervaring met de labrum scheur die nu al tweemaal hersteld is door van Ommeren in Zestienhoven De eerste keer liet los doordat ze oplosbare ankers hadden gebruikt die een beetje te snel waren opgelost. Je wordt dan met verder zoeken zo goed als gek verklaard en het zal wel tussen je oren zitten. Een paar maanden daarna maak ik een verkeerde of te vroeg een balgooi beweging bij fysiotherapie en gelijk was het weer mis. Dat was in oktober 2009 gelijk terug naar zestienhoven, vast een beetje geïrriteerd en kreeg meloxicam. De pijn bleef en wist gewoon zeker dat het niet goed zat. En dan ga je merken dat je in een kleine kliniek bent geweest als de dingen wat gecompliceerder zijn. Communicatie met andere ziekenhuizen loopt dan stroef. 6 januari 2010 sprak ik af dat ik voor een Ct scan naar het Haga zou gaan. Dat ging allemaal verkeerd, maar goed eenmaal een Mri en de radioloog ziet dat het weer gescheurd is. Natuurlijk wil je dan een 2e opinion voordat je nogmaals door dezelfde arts geopereerd gaat worden. En dan merk je het logge Hollandse systeem mailen bellen wachten, vergeten, druk druk druk, over een maandje tijd pfff Ik heb nu tweemaal eens om advies gevraagd in België voor mijn nek waar ik ook een probleem mee heb. Je gelooft het niet Turnhout dokter de Cocker had ik op het net gevonden eens bellen om te zien of ik er wellicht een afspraak kon krijgen. Vriendelijke telefoniste een momentje.. ( ik dacht dat ze pen en papier aan het zoeken was maar twee minuten later viel ik bijna van mijn stoel Dokter de Cocker nam zelf de telefoon aan vroeg wat het probleem was en zei me de Mri eens naar hem op te sturen en na een weekje terug te bellen! Ik zei dat ik helaas niet wist of de verzekering dat dekte en ik niet erg goed bij kas was als de rekening hoog zou uitvallen. Mijnheer wie heeft het over een rekening ik bied u aan de Mri op te sturen en daar ga ik eens naar kijken.. Na een week moest ik terug bellen en heb ongeveer een 20 minuten met hem aan de telefoon gezeten hij hoort je aan geen haast en geeft advies. Nu zitten we dus alweer in mei ik verrot van de pijn gebruik morfine slaaptabletten en ongeveer 12 paracetamols per dag voor de schouderpijn inmiddels de terugkoppeling van de Mri binnen van de 2e opinion en dan zit je met vragen. mailen met wat voor mij zeer prangende vragen en gevraagd gezien mijn voorgeschiedenis en inmiddels 4 jaar onhoudbare pijn een afspraak wat te bespoedigen, Gewoon weer 3 weken wachten, terwijl mijn vragen heel helder op papier staan! In paniek nog eens naar de Cocker gebeld en ja gewoon binnen 5 minuten zelf aan de lijn. Vriendelijk niet gehaast het hele relaas aanhorende beloofde hij mij vandaag nog even te overleggen met een orthopeed bij hen en ik mag morgen terug bellen. Een eventueel consult als de Ohra het niet vergoed gaat me 30 euro kosten. Ja dat heb ik er wel voor over om gewoon antwoord op mijn vragen te kunnen krijgen en ik minder lang in de zenuwen hoef te zitten. Ik heb geen idee of de ankers nu weer los zijn en of deze gaande weg steeds meer schade aanrichten, of het operatiedraad los ligt en of deze irritatie kan geven. Of er nu dor de scheur weer cysten kunnen vormen. Of ik me moet beperken met dingen omdat de scheur van klein tot groot kan worden. Logische vragen van iemand in paniek die al twee keer aan de schouder is geopereerd in België snappen ze dat. En wij maar van die domme Belgenmoppen tappen, die slaan nergens op de service en acurratesse en snelheid die de doktoren daar hanteren de klantvriendelijkheid daar kan menig chirurg arts orthopeed hier een lesje van leren. Daar zijn doktoren net mensen die je als een gelijkwaardige behandelen met begrip dat je pijn hebt en ziek bent, hier moet je wachten en is het een eer als je op consult mag komen lijkt het wel, Bel eens met Belgie en het verschil zal je merken al zodra de telefoon aangenomen is Ik hou jullie op de hoogte

label.Geplaatst op 2010-05-10 18:13:31


Na lange tijd zal ik jullie verder op de hoogte houden.Voor degene die nieuw op mijn topic komen. In september 2008 kreeg ik een schouder operatie in Zestienhoven kliniek Medinova uitgevoerd door dokter van Ommeren.Al snel keert de pijn terug en zat ik lange tijd in een alternatief circuit NB kreeg ik acupunctuur tegen de pijn bij Medinova. Na een jaar en vele omzwervingen is er op Mri geconstateerd dat de eerste operatie had los gelaten. Later bleek dit te wijten aan botankers waar de arts mee experimenteerde. Deze waren van een materiaal dat te snel verweekte en dan trekkracht verloor. Na een jaar een herstel operatie gekregen ook deze heeft losgelaten. Vele bezoekjes aan de pijnpoli en 1 juli 2010 kreeg ik wederom een revisie operatie. Drie keer is scheepsrecht vertelde iedereen me.. Nou nee niet in deze kliniek en bij deze arts. Deze keer grof geschut met titaniumankers werd het losgelaten weefsel nogmaals op de plaats vast gezet nou ja de plaats…. Weer volgde ik het revalidatie proces maar de pijn nam alleen maar toe. Als snel wist ik dat het niet goed zat dat voel je . Terug naar van Ommeren maar deze zag geen heil er op nieuw in te duiken. Een Mri voorspelde niet veel goeds er was een van de ankers te zien in het glenoid. Die hoort daar helemaal niet te zitten. Het anker moest in de rand daarvan geplaatst zijn. Ik had inmiddels een verwijzing van dr van Ommeren naar Dr. Willems in het OLVG in Amsterdam. Maar dit speelt zich in september 2010 en Willems was met een sabatical en daar kon ik pas in maart 2011 terecht! Ik heb van Ommeren hier op gewezen want de schroef die hij er verkeerd in gedraaid had berokkende ook meer schade het was door het kraakbeen heen geboord! Maar ondanks Medinova geen wachttijden kent gaven ze niet thuis. In Belgie liet ik een aanvullende ct scan maken en ook daar de conclusie dat de schroef mijn kraakbeen doorboord had en die er uit moest. Binnen twee weken was ik daar ingepland al losliggend kraakbeen is met een kijkoperatie verwijderd even als wat los liggend operatie draad. Helaas kregen ze het anker er niet uit, het juiste gereedschap ontbrak. In maart 2011 eindelijk kon ik bij dr Willems terecht voor de second opinion. Hij heeft me uitgebreid onderzocht en alle Mri beelden bekeken. En ja ook hij beaamde dat de schroef er met spoed uit moest. Nog erger hij concludeerde dat mijn eerste operatie al niet had moeten plaatsvinden. Ik had destijds een spier probleem en grote cysten. Maar met het gevolg dat operatie 1 met verkeerd materiaal is uitgevoerd zijn ook alle opvolgende operaties nodig geweest. Helaas heeft geen enkele andere orthopeed zin in het geknutsel van een ander recht te zetten dus ook dr Willems niet en die verwees me terug naar Medinova. Jullie begrijpen dat ik weinig zin had om van Ommeren nog eens in mijn schouder te laten zitten, ik heb inmiddels een klacht ingediend omdat hij in eerste instantie vertelde dat er in de door hem uitgevoerde operatie verkeerd materiaal is gebruikt maar toen ik bij de leverancier op verhaal ging bleken dat ook nog een goede vrienden van elkaar te zijn en houdt de arts de firma de hand boven het hoofd. Vervolgens boort hij een schroef door mijn glenoid en op mijn vraag die z.s.m weer er uit te halen wacht hij op een second opinion! Een ieder begrijpt dat die schroef alleen schade veroorzaakt en niets in het glenoid te zoeken had. De kliniek manager ook aangesproken de heer Flip Paas en zo is er 18-04-2011 weer een operatie bij Medinova uitgekomen door een collega dokter Fievez hij heeft de schroef verwijderd maar al vooraf gezegd er verder geen bemoeienis mee te willen. Natuurlijk heb ik hieraan een groot botdefect over gehouden het kommetje waar de schroef ingeboord was is blijvend beschadigd. Dus de arts aansprakelijk gesteld. Er lopen nu dus twee procedures. Een tegen de leverancier van de botankers firma Depuy ook bekend van het programma 730 dagen pijn. Hierin werden belangenverstrengelingen en consultancy contracten tussen leverancier en orthopeden al aan de kaak gesteld. Tweede procedure medische kunstfout bij Medinova waarbij mijn glenoid stuk geboord is en er weer een operatie nodig was. Verder loopt tegen de chirurg een klacht omdat hij a niet op tijd ingreep om de foutief geplaatste schroef er uit te halen. En ten tweede omdat hij mijn eerste mislukte operatie eerst heeft geweten aan de gebruikte materialen maar nu ineens tegenstrijdige verklaringen aflegt omdat er tegen zijn kennissen een procedure is opgestart wegens ondeugdelijk operatie materiaal. Voordat ik recent onder het mes ging was er overigens een recall van operatie materiaal dat ook al niet voldeed. Je voelt je als patient wel gemangeld als je verplicht bent terug te gaan naar zo een kliniek omdat andere ziekenhuizen met zo een achtergrond je niet willen behandelen. Wordt vervolgd.

label.Geplaatst op 2011-06-10 15:28:39

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren