© 2020 solvo B.V.

Loszittende heupprothese door bacteriele infectie

Ik mail namens een cliënt uit het verzorgingshuis. 2 jaar geleden bij een heupoperatie is er een bacteriële infectie ontstaan ( Daar slikt ze nu nog penicilline voor)maar nu is de kom-prothese losgelaten en gaan kantelen, en zal de prothese operatief verwijderd moeten worden.De vraag van mevr :Ben ik mobiel zonder heup, zijn er andere revalidatiemogelijkheden dan een verpleeghuis, kan ik nog in mijn aanleunwoning blijvenwonen graag Uw reacties

Door de infectie neem ik aan dat de mogelijkheid tot het plaatsen van een nieuwe kom niet tot de mogelijkheden behoort. Iemand zonder heupgewricht (Girdlestone) kan nog redelijk goed mobiliseren. Het been zonder gewricht is een stuk korter en er moeten dus dikke zolen onder schoenen worden gemaakt. Verder kan het mobiliseren in het begin pijnlijk zijn. Mensen met een Girdlestone hebben af en toe wat minder controle en kracht in het been. Of iemand nog in een aanleinwoning kan blijven wonen, geen idee. Als de bewoner namens wie je het vraagt verder nog in goede conditie verkeert en de wil is er om ook zonder heupgewricht door te gaan, dan kan het wellicht wel. Succes!

label.Geplaatst op 2007-08-01 15:15:27

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren