© 2024 solvo B.V.

Meniscus

ben 27-11 bij de orthopeed geweest en die verdenkt me nu dat er iets mis is met de meniscus en dat ik er rekening mee moet houden met een operatie(90% zeker).eerst krijg ik 10-12 een mri scan om te kijken hoe de knie er van binnen uit ziet en dat wordt er bepaald wat er precies gaat gebeuren maar ik ga gewoon uit van een operatie begin volgend jaar.nu is mijn vraag wie heeft al eens zo\'n operatie gehad?


Hallo, ik heb in oktober een meniscus operatie gehad. Op de mri scan was niets te zien, maar achteraf was dat ook wel te verklaren, want ik had 2 scheurtjes in de binnenmeniscus bij de achterhoorn (achterstuk).Deze operaties worden in een dagbehandeling gedaan en zijn zo gedaan. Bij mij heeft hij 3 kleine sneetjes gemaakt en daarbij een stuk van de achterhoorn verwijderd. Ik heb een ruggeprik gehad en bij de intake werd gezegd dat ik ook mee kon kijken, wat ik wel interessant vond. Later dacht ik wel: Is dat echt wel zo leuk om te zien wat er met mijn been gebeurd, maar bij de operatie was ik die gedachte allang kwijt, want door de ruggeprik heb je het gevoel dat het niet meer jouw knie betreft maar heb je het gevoel dat het de knie van iemand anders is. De orthopeed vertelde wat hij ging doen en wat hij zag, ik werd daardoor heel erg afgeleid en zat dus niet aan de operatie te denken. Ongeacht van wat jij hebt, is de nabehandeling verschillend. Ik moest 1 dg. met een elast.kous lopen, daarna 14 dg. met een gestrekt been lopen, je kan ook niet anders want je hebt zo\'n dikke knie dat je die niet kan buigen. In het begin was ik heel erg tevreden, maar nu heb ik af en toe toch wel heel vervelende pijnen aan mijn knie. Ik had verder totaal geen slijtage en alles zag er heel goed uit, zei hij. Waar die pijnen nu vandaan komen weet ik ook niet, ik ben in het begin wel overmoedig geweest, je moet de eerste 14 dg. zoveel mgl rusten, maar het was nog mooi weer en ik heb een gezin en dan moest ik soms ook wel, doordat er niemand anders was.Of het hierdoor komt, weet ik niet, maar ik raad jou aan als je dat advies krijg om je daaraan wel te houden, het is mooi om thuis te genezen, maar hou je wel aan de afspraken! Sterkte alvast.

label.Geplaatst op 2008-11-30 13:57:41


ben bij de orhopeed geweest de mri scan zag er goed uit.moest de pijn maar aan kijken en werd het niet beter of werd het erger moest ik maar weer een afspraak maken.

label.Geplaatst op 2008-12-23 21:40:19


Hoi, Wat vervelend om dit te horen. Die pijn heb je niet zomaar. Wie heeft tegen jou gezegd dat het ws. de meniscus was? Ik heb 1 1/2 jaar met de pijn rondgelopen omdat ze niets zagen, zowel op de mri als op de c.t. scan niet. Maar dat kwam achteraf omdat het op deze plek zat, dit was niet te zien op de mri verklaarde de orthopeed. Als je pijn blijft houden, laat je dan niet wegsturen maar zeg gewoon dat je meerdere verhalen heb gehoord van mensen waar op de mri niets te zien was maar achteraf wel tijdens de operatie. Je gaat niet voor je lol naar een ziekenhuis toch? Gaat je kn ie soms ook op slot? Bij mij zag er alles heel goed uit, totaal geen slijtage maar wel dus die 2 scheurtjes die ze op de mri gemist hebben! Sukkels! Sterkte.

label.Geplaatst op 2008-12-24 13:33:00


hoi josefientje ik ben deze keer bij een andere arst geweest dan die me eerst heeft onderzocht die was hier namelijk tedelijk(invaller).er was op de mri niks te zien en ook op de foto's was er niks te zien.alles is in het zelfde zieknhuis gebeurd.ik heb nog steeds last n hij wil ook nog steeds op slot gaan.ik denk dat ik het even aan kijk tot na de feestdagen en is het dan niet beter dat ik weer ga bellen. maar bedankt voor je reactie.

label.Geplaatst op 2008-12-25 20:59:03


Juist dat op slot gaan is al een belangrijke klacht van dit fenomeen. Ik ben bij het derde ziekenhuis geholpen die heel goed bekend stond en ik ben hier persoonlijk zo tevreden over de behandeling in het totaal dat ik volgend keer mocht ik weer iets hebben dat ik hier naar toe ga. Hier wordt je serieus genomen, in het andere ziekenhuis wat tegenover ons staat en eigenlijk wel heel makkelijk te bereiken is (ongeveer 200m.) heb ik zo ontzettend veel slechte ervaringen dat ik hier liever niet weer naar terugga. Het gaat nl. wel om JE lichaam, wat een heel kostbaar bezit is. IK wil dat er serieus mee omgegaan word. Sterkte!

label.Geplaatst op 2008-12-27 13:34:02

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren