© 2024 solvo B.V.

Met enkelklachten naar de orthopeed

Hallo allemaal, Vorig jaar eind november ben ik goed door mijn enkel gegaan en heb nu nog behoorlijk klachten. Er is het afgelopen jaar heel wat gebeurd met mijn enkel. Eerst (na de val) 5 dagen drukverband, toen 2 weken gips, 1 week een steunkous, in febr met veel klachten naar huisarts gegaan, deze heeft me doorgestuurd naar de fysio, die heeft mij door gestuurd naar een Sportarts. Deze heeft een MRI laten maken, daar kwam uit dat het gewrichtskapsel geirriteerd en ontstoken was. Dus heb ik er een injectie in laten zetten. Toen ging het een aantal maanden goed. Ben sinds juli bij de fysio bezig om de enkel sterker te maken. En op verzoek van de fysio heb ik steunzolen laten aanmeten omdat ik ook scheef afloop, ik loop naar buiten. En nu sinds eind sept begin okt is het weer mis. Dus op verzoek van de fysio ben ik weer naar de huisarts gegaan, deze heeft mij weer door gestuurd naar de Sportarts. Daar ben ik afgelopen week geweest. Die vond de enkel nog dik en bij het onderzoeken van de enkel had ik vreselijk pijn. Dus die heeft mij nu verwezen naar de orthopedie. Nu ben ik benieuwd wat ik kan verwachten en wat de mogelijke oplossingen zijn. De sportarts vertelde dat er dan 3 artsen naar mijn voet gaan kijken, de sportarts, de orthopeed en nog iemand. Al met al vind ik het heel spannend. Ik werk trouwens in de zorg en dus is de lichamelijke belasting erg groot. De huisarts zei de laatste keer dat ik misschien mogelijk opzoek moest naar ander werk als dit een probleem blijft (chronisch). Heeft hier iemand ervaring mee? Groeten


hallo Ook ik heb vele jaren pijnklachten in mijn enkel gehad. Zo ernstig dat het onmogelijk was om mijn werk als zvig voort te zetten. Vele ziekehuisbezoeken aan orthopeten verder,was ik nog geen stap verder. (inmiddels liep ik met 2 krukken ivm de pijn) Ik heb me toen aangemeld bij het st maartenskliniek in nijmegen. Hier kwam de arts erachter dat de vorige artsen, geklungeld hadden. Helaas bleek mijn enkel op vele plekken gebroken te zijn geweest, en had hier geopereerd moeten zijn(dit is dus niet gebeurd !)Ik bleek ook geen enkelbanden meer te hebben. (geen wonder dat ik dus vaak zwikte) de arts van st maarten heeft wel geopereerd, en heb een voledige atrodese van mn enkel. Dit houdt in dat mijn enkel nu vast staat. Na een lange tijd gips (26 wk) en een lange tijd therapie , heb ik inmiddels mijn vak weer opgepakt en ben weer gaan werken. Het is voor mij dus wel mogelijk te werken. Ik weet natuurlijk niet, of dit ook bij jou zo zal zijn. Wil je meer weten?? mail me dan oke?? sterkte Marianne

label.Geplaatst op 2009-07-22 16:58:36

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren