© 2024 solvo B.V.

Ongedaan maken knie arthrodese

Hallo, In 1999 is mijn knie vastgezet(arthrodese) maar door erge rug problemen(spondylodese) in 2006, krijg ik een knie reconstructie op 22 juni zodat mijn rug ontlast word. Nu is mijn vraag is er hier iemand die dat al heeft gehad en wat is het resultaat, ik weet dat er maar weinig mensen zijn die dit ook hebben of hebben gehad. Weet dat de revalidatie erg lang is, krijg huidtransplantatie omdat het met de expanders het oprekken van de huid en spier niet is gelukt, dus ben benieuwd of er iemand is met het zelfde. Ook wil ik graag iets weten ivm pijnbestrijding heb meerdere malen voor de rugoperatie een epidurale injectie gehad, nu moet ik voor na de operatie kizen tussen pijnbestrijding via de lies og rug, iemand hier ervaring mee. Groetjes Jantina


Ook wil ik graag iets weten ivm pijnbestrijding heb meerdere malen voor de rugoperatie een epidurale injectie gehad, nu moet ik voor na de operatie kizen tussen pijnbestrijding via de lies og rug, iemand hier ervaring mee. Hoi Jantina, Allereerst veel sterkte, wat een pech. Ik kan je wel iets over de pijnbestrijding vertellen. Het grote verschil wat betreft de plaatsing van de pijnbestrijding is dat de epidurale injectie een stukje hoger zit en in het ruggenmerg. Hierdoor komt de pijn wel door naar de hersenen maar deze wordt niet waargenomen. De liesprik is preciezer qua plaatsbepaling, omdat het meer in de buurt van het te opereren gebied is. Bij de liesprik wordt een plexus oftewel zenuwknoop verdooft, waardoor de prikkel niet doorkomt naar de hersenen. Maar is er al iets verteld over de duur van de pijn en pijnbestrijding? De verdoving van de plexus duurt ongeveer 18uur max. Groet, Luuk

label.Geplaatst op 2009-06-23 21:14:55

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren