© 2024 solvo B.V.

Osteotomie

Binnenkort krijg ik een oproep voor een osteotomie. Wie heeft ervaring met deze ingreep en kan mij meer vertellen over de herstelperiode? Momenteel gaat het lopen steeds moeilijker en ook de andere knie krijgt dezelfde gebreken als de knie die nu onder het mes gaat.


Hoi, Ik kreeg steeds vaker pijn an mijn knie en hij sloeg op slot; ik ben nu in totaal vier keer aan de linker en 15 keer aan de rechterknie geopereerd. Het kraakbeen is bijna helemal weg rechts en links gaat nu wel goed. Het lopen gaat nu veel beter alleen klimmen, fietsen, skieen en alles wat overbelasting kan veroorzaken moet ik laten (en kan ik ook niet meer). Als het koud is buiten doet de rechterknie nog pijn; bij warm weer nergens last van. Ze hebben getracht kraakbeen te implanteren maar dat mislukt helaas. Al met al ben ik blij dat ik heb laten opereren; ik loop in ieder geval weer redelijk.

label.Geplaatst op 2003-03-09 14:41:01


Ik heb een slechte rechterknie. Een beetje O been en het bot zit aan de binnenzijde van mijn knie op elkaar. Pijn dus. Is een osteotomie aan te bevelen? Na hoe lang kon je weer werken? Kun je dan ook w eer goed lopen? gr. deknie

label.Geplaatst op 2004-07-29 20:58:53


Hoi, Ik weet niet of het je kraakbeen is of bot wat slechts is? Bij mij is het kraakbeen wat steeds opnieuw loslaat en erg slecht is. Bij de fagelopen 26e! operatie is er weer wat uit de rechterknie gehaald. Wel zijn er bij de voorlaatste operatie ca 80 kleine gaatjes geboord in het bot van de knie en bij deze operatie afgelopen dinsdag bleek dat er zich opnieuw kraakbeen is gaan vormen in de geboorde gaatjes. Hopelijk ben ik er voorlopig vanaf; sterkte! Sandra

label.Geplaatst op 2004-07-30 22:45:06

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren