© 2024 solvo B.V.

Problemen met steunkousen

Mijn grootmoeder heeft sinds iets meer dan een half jaar steunkousen. Sindsdien heeft ze eigenlijk alleen maar meer problemen dan ervoor. Eerst werd haar huid dunner. Te dun zelfs. De laatste tijd hoor ik haar daar niet meer over, dus ik denk dat die klacht verholpen is. Later onstonden er bloeduitstortingen en gaf ze aan minder goed te kunnen lopen. Ik was dat laatste met haar eens. Nu geeft ze aan constant last te hebben van een stekende pijn in haar rechtervoet. De bloedvaten liggen bovenop haar voet, zegt ze. Ze heeft hier zoveel last van, dat ze de steunkousen al aan het eind van de middag moet uittrekken, omdat ze anders niet meer kan lopen. Ze heeft aan verschillende verzorgers gevraagd waar het vandaan zou kunnen komen, maar die geven allemaal maar vage antwoorden waar ze niets mee kan, zegt ze. Hebben jullie misschien een idee waar deze klacht vandaan komt? Is het mogelijk om die pijn te verlichten zonder extra pillen of het uittrekken van de kousen?


Ga met haar naar de dermatoloog. Wellicht moet ze dunnere/dikkere kousen dragen. Of is ze misschien afgevallen? Zo ja, dan moeten opnieuw kousen worden aangemeten.

label.Geplaatst op 2008-03-13 21:49:36

Naar forum Orthopedie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren